Toon posts:

Aanschaffen van een videokaart; nu of wachten?

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk is dit topic niet in strijd met de regels... heb het zo uitgebreid mogelijk uitgelegd :)

Het kopen van een videokaart; een investering voor een nieuwe PC. Je verwacht wel eventjes 'mee te
kunnen gaan', maar vaak valt dit vies tegen.

Mijn vraag is of het momenteel een goed tijdsstip is om een nieuwe GPU aan te schaffen; ik zit te denken aan een 8800GTS/9800GTX (budget zo'n 250,-).

In Q3 schijnt de GT200 te komen die de huidige 9800GX2 gaat vervangen met de release van de 9900GT en 9900GTX. Ik weet dat als je hier op wacht, dan kun je blijven wachten.. Deze discussie is lang gevoerd, maar ik heb echt even jullie hulp nodig :).

Momenteel heeft de 8800GTS en 9800GTX geen support voor DX10.1, terwijl de ATi kaarten (HD3870) dit wel hebben. Deze laatste zijn echter trager dan de 8800GTS; op dit moment is er nog niet zoveel bekend over de HD3850x2 die met de 8800GTS de concurentie aan moet gaan.

Is het misschien handiger om nu een 8800GT aan te schaffen en in Q3 te upgraden naar de 9900GT? Of stelt DX10.1 niet zoveel voor en kan ik beter nu een 8800GTS aanschaffen?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Netjes dat je even rondgelezen hebt wat betreft de releasedates. Helaas is het nog steeds koffiedik kijken, de effecten van DX10.1 zijn nagenoeg onbekend (afgezien van de rel gisteren: nieuws: Ubisoft verwijdert ondersteuning Directx 10.1 uit Assassin's Creed ), en hetzelfde geldt voor de performance van niet gereleasede modellen.

Verwijderd

Topicstarter
Jejking schreef op zondag 20 april 2008 @ 16:37:
Netjes dat je even rondgelezen hebt wat betreft de releasedates. Helaas is het nog steeds koffiedik kijken, de effecten van DX10.1 zijn nagenoeg onbekend (afgezien van de rel gisteren: nieuws: Ubisoft verwijdert ondersteuning Directx 10.1 uit Assassin's Creed ), en hetzelfde geldt voor de performance van niet gereleasede modellen.
Dat nieuwsbericht heb ik ook gelezen. Daarom vroeg ik me dus uit af DirectX10.1 werkelijk iets te bieden heeft. Helaas is dit waarschijnlijk (zoals je al zegt) koffie dik kijken..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt altijd wel gaan wachten. Heb je nu een kaart nodig moet je hem kopen, heb je hem nog niet nodig dan moet je wachten tot je hem wel nodig hebt. Er zal altijd wel iets beters komen.

Verwijderd

anders kan je altijd nog een kaart kopen voor 100euro als tijdelijk kaart.
Een ati 3850 of een nvidia 9600serie.
Met een beetje overklokken er bij heb je ene leuke kaart.
Kan je later altijd de ouwe verkopene en een nieuwe kaart kopen.

Trouwens je kan beter elke 8maanden een midde klasse kaart vervangen en verkopen dan een zeer snelle kaart die later ook niet meer aan je eisen voldoet maar wel bijna 3x zo duur kost

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
-Daniël- schreef op zondag 20 april 2008 @ 16:34:
In Q3 schijnt de GT200 te komen die de huidige 9800GX2 gaat vervangen met de release van de 9900GT en 9900GTX.
Dat is niet zo. GT200 wordt geen GeForce 9.
Momenteel heeft de 8800GTS en 9800GTX geen support voor DX10.1, terwijl de ATi kaarten (HD3870) dit wel hebben. Deze laatste zijn echter trager dan de 8800GTS; op dit moment is er nog niet zoveel bekend over de HD3850x2 die met de 8800GTS de concurentie aan moet gaan.
HD3870X2 niet. Die is sneller. En die heeft ook DX10.1 support.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Terw_Dan schreef op zondag 20 april 2008 @ 16:41:
Je kunt altijd wel gaan wachten. Heb je nu een kaart nodig moet je hem kopen, heb je hem nog niet nodig dan moet je wachten tot je hem wel nodig hebt. Er zal altijd wel iets beters komen.
En dat is het hele verhaal. Er is geen 'ideaal moment', en het komt aan op je gezonde verstand :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.