Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ERG WL-003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een laptop gekocht en de configuratie daarvan is:

Intel Celeron
Windows XP Professional SP 2
367 Mhz
4GB Harddisk
160 MB RAM
CD drive aanwezig evenals USB poort

(ja het is een oudje).

Ik heb 2 dezelfde netwerkkaarten, namelijk: ERG WL-003 van Ergenic met snelheid 22mbps.

Nu had ik de drivers niet meer, en heb ik die gedownload vanaf deze site:
http://members.driverguid...etail.php?driverid=320886

Ik heb het geinstalleerd en de laptop pakt de wireless netwerk kaart goed. Nu als ik het inplug krijg ik een venstertje dat er draadloze netwerken beschikbaar zijn. Als ik daarop klik zie ik een hele hoop draadloze netwerken, inclusief de mijne.

Als ik dan op mijn netwerk klik (of een andere willekeurige) krijg ik deze foutmelding:

"Er kan geen verbinding met het geselecteerde netwerk worden gemaakt. Het netwerk is mogelijk niet meer binnen
bereik. Vernieuw de lijst met beschikbare netwerken en probeer om opnieuw een verbinding te maken."

Dat is de enige foutmelding die ik krijg, heeft iemand enig idee wat ik fout doe? Hij herkent de netwerkkaart wel, maar verbinding maken lukt niet.

Alvast bedankt!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Blijkbaar is het signaal te zwak om een verbinding op te bouwen. Zoals de foutmelding dus aangeeft.

En als je de laptop dichterbij de router/ access point zet, krijg je dan de zelfde melding?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ja dan krijg ik dus dezelfde melding, ik heb het er zelfs pal naast gezet maar zelfs dan krijg ik die melding. Ik krijg het overigens bij alle draadloze netwerkverbindingen (hij maakt geeneens connectie, hij geeft gewoon gelijk die foutmelding).

Bij "beschikbare draadloze netwerken" zijn de balkjes ook allemaal vol in het groen..dus het signaal zou sterk genoeg moeten zijn.

EDIT: Ik had in cmd net "ipconfig /all" ingetoetst en het resultaat is:

Windows IP-Configuratie

Hostnaam: Laptop
Primair DNS-achtervoegsel:
Knooppunttype: broadcast
IP-Routering ingeschakeld: nee
WINS-Proxy ingeschakeld: nee

Ethernet-Adapter Draadloze netwerkverbinding 2:

Status van medium: medium ontkoppeld
Beschrijving: 22 mbps Wireless Network PC Card #2
Fysiek adres: 00-03-SF-16-C2-FF

Hoe kan dit?? Status van medium: medium ontkoppeld ? Hij is toch erin aangesloten? :S

En als ik ipconfig /renew doe dan krijg ik:

Er kan geen enkele bewerking op Draadloze netwerkverbinding 2 worden uitgevoerd als het medium ervan niet is aangesloten.

Ik snap het nu helemaal niet meer, ligt het aan mijn drivers?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2008 16:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even een kleine update:

Ik heb gisteren andere drivers gedownload via deze site: http://forum.wirelessnederland.nl/viewtopic.php?t=10046 (zie het bestandje drivers win 95 tot winxp in die post).

Nu vind hij de verbinding op volle snelheid en gaat hij verbinding maken, maar verder blijft hij niks doen, hij blijft maar verbinding maken maar er gebeurt niks, geen foutmelding ofzo, er gebeurt gewoonweg niks?

Weet iemand wat hier aan de hand is, of zijn deze drivers ook niet goed?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ondersteunen deze kaartje wel de codering die je gebruikt ?
Heb je het al geprobeerd zonder encryptie ?

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met "codering"?

Ik krijg een veld waarin in een netwerksleutel moet invoeren (wep code), die heb ik ingevoerd en ik druk op "verbinding maken" maar dan blijft hij maar met het laadbalkje tot er een geel wolkje komt wat zegt dat hij geen verbinding kan maken...

• LuckY
  • Niet online
Probeer eerst is een statisch ip in te stellen voordat je verbind.

Je kan ook je Encryptie eraf gooien en dan testen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had mijn encryptie (wep sleutel) eraf gehaald en toen lukte het verbinden ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
En een statisch ip is niet nodig lijkt me want in mijn router (van Belkin) staat DHCP aan, dus hij wijst dan toch zelf een IP naar die laptop toe?

• LuckY
  • Niet online
Niet als je in windows een statisch ip toekent buiten die dhcp range

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd en dat lukt ook niet.. ik twijfel aan mijn drivers, ik had ze hier op tweakers gevonden in een topic maar het verbinden lukt nogsteeds niet. Ook als encryptie uit staat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vernomen van iemand dat het waarschijnlijk aan de drivers ligt, aangezien hij wel alle netwerken gewoon kan vinden. Het punt is dat hij ook geen onbeveiligde netwerken in kan, dus het ligt vrijwel zeker aan de drivers. Ik heb al op google gezocht en op GoT maar ik kan geen goede drivers vinden (ik heb ze al geprobeerd).

Heeft iemand hier misschien drivers voor deze kaart?

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Zoek eens op TI ACX100/ACX111. Dit zijn de chips op die kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik idd al eens gedaan, maar ik kreeg op google allemaal dingen van linux te zien? (ik heb windows XP)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 15:28 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 20:20

BHQ

Dat betekent dus dat de kaart niet verbonden is met een netwerk. Als de kaart niet in de laptop zat, stond hij ook niet bij ipconfig in de lijst.

Verwijderd

Topicstarter
Oh oke.

Maar ik heb al tig drivers uitgeprobeerd, en de kaart word wel gepakt enz maar verbinding maken lukt maar niet, hij blijft maar proberen en proberen maar er gebeurt gewoonweg niks??

Weet iemand wél de juiste drivers?
Pagina: 1