Toon posts:

Internetradio in Safari

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om live radio te luisteren in safari via een site zoals bv: www.nederland.fm?
Ik krijg namelijk de foutmelding dat ik een bepaalde plugin niet heb geinstalleerd, ik heb al gezocht naar oplossingen maar niks kunnen vinden. Heeft een van jullie misschien hier een oplossing voor?

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:06
Installeer Flip4Mac WMV eens. That should do it. Als je dan een zender selecteert opent hij QT en kan je gewoon luisteren.

Sowieso schrijf je zo!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Bij mij doet hij het gewoon in zowel Firefox als Safari onder Mac OS X. Het zijn Windows Media streams dus het lijkt me dat je wel het flip4mac Quicktime component moet hebben geinstalleerd.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

🌞🍃

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

De meeste radio's sites gebruiken standaard Windows Media player.
Op de Mac is hier een plugin in voor; Flip4Mac. Ik denk dat de plugin is die Safari mist.

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel ;)! Dat was inderdaad de plugin die ik nodig had.

Verwijderd

Bij onemorething.nl is er eens een thread over nederlandse radiozenders geweest dat heeft geresulteerd in dit bestand waarmee je alle Nederlandse radiozenders simpelweg in een playlist in Quicktime krijgt. Werkt uitstekend.

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 21:14:
Bij onemorething.nl is er eens een thread over nederlandse radiozenders geweest dat heeft geresulteerd in dit bestand waarmee je alle Nederlandse radiozenders simpelweg in een playlist in QuicktimeiTunes krijgt. Werkt uitstekend.
Nou, niet helemaal :? Radio538 geeft een hele hoge pieptoon |:( En een aantal andere (willekeurige) stations doen het ook niet. Een aantal andere dan weer wel 8)7
Overigens zeer goed initiatief _/-\o_ Was al een poosje op zoek naar iets dergelijks.

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Pagina: 1