Hallo,
Ik heb me helemaal wezeloos gezocht naar antwoorden voor mijn probleem en ook heel veel gehad aan andere topics die ik heb gevonden hier op tweakers!
Ik open niet zomaar een nieuw topic als ik niet zelf eerst een quest zou beginnen om antwoorden te vinden, ik stel het ook niet op prijs als ik straks opmerkingen krijg van zoek het zelf maar uit of lees beter etc.
Ik hoop dat jullie begrip kunnen tonen voor mijn situatie...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Probleem:
Ik heb een nieuwe Vista machine. Voorheen heb ik altijd een werkend netwerk gehad met 4 Windows XP computers.
Na het vervangen van 1 van deze computers kan deze het netwerk niet zien. Internet werkt wel.
Alle computers zijn aangesloten op een Linksys WRT54G Router. De nieuwe Vista machine is bedraad aangesloten de overige 3 computers draadloos.
Wat overigens ook de situatie was voor de Vista computer.
Ik heb alle mogelijke oplossingen uitgeprobeerd Inclusief:
*Statische ip adressen, en via DHCP
*Werkgroep is uiteraard hetzelfde
*Firewall sowieso op alle computers uit
*Vista machine op particulier ingesteld, en alle opties aangezet
*WindowsXP-KB922120-v5-x86-NLD --- Windows XP patch geinstalleerd op alle XP machines
*Alle computers bedraad aangesloten
*Andere router geinstalleerd
Dit zijn zo een beetje de oplossingen die ik nu kan bedenken, niks werkt.
Nou is het vreemde, of misschien niet? dat mijn xbox360 gewoon moeiteloos verbinding kan maken met alle computers, inclusief de XP computers.
Pingen werkt naar alle computers heen en weer!
Ik heb echt geen idee wat ik over het hoofd gezien heb
Als iemand mij hierbij kan helpen, of suggesties kan geven!
Alvast bedankt!
Seb
Ik heb me helemaal wezeloos gezocht naar antwoorden voor mijn probleem en ook heel veel gehad aan andere topics die ik heb gevonden hier op tweakers!
Ik open niet zomaar een nieuw topic als ik niet zelf eerst een quest zou beginnen om antwoorden te vinden, ik stel het ook niet op prijs als ik straks opmerkingen krijg van zoek het zelf maar uit of lees beter etc.
Ik hoop dat jullie begrip kunnen tonen voor mijn situatie...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Probleem:
Ik heb een nieuwe Vista machine. Voorheen heb ik altijd een werkend netwerk gehad met 4 Windows XP computers.
Na het vervangen van 1 van deze computers kan deze het netwerk niet zien. Internet werkt wel.
Alle computers zijn aangesloten op een Linksys WRT54G Router. De nieuwe Vista machine is bedraad aangesloten de overige 3 computers draadloos.
Wat overigens ook de situatie was voor de Vista computer.
Ik heb alle mogelijke oplossingen uitgeprobeerd Inclusief:
*Statische ip adressen, en via DHCP
*Werkgroep is uiteraard hetzelfde
*Firewall sowieso op alle computers uit
*Vista machine op particulier ingesteld, en alle opties aangezet
*WindowsXP-KB922120-v5-x86-NLD --- Windows XP patch geinstalleerd op alle XP machines
*Alle computers bedraad aangesloten
*Andere router geinstalleerd
Dit zijn zo een beetje de oplossingen die ik nu kan bedenken, niks werkt.
Nou is het vreemde, of misschien niet? dat mijn xbox360 gewoon moeiteloos verbinding kan maken met alle computers, inclusief de XP computers.
Pingen werkt naar alle computers heen en weer!
Ik heb echt geen idee wat ik over het hoofd gezien heb

Als iemand mij hierbij kan helpen, of suggesties kan geven!
Alvast bedankt!
Seb