Toon posts:

P5N-E SLI 4GB Corsair XMS, 2X500G WD freeze & BSOD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit hier met een mooie chieftec kast langs me, met een knaller van een systeem in(in mijn ogen toch een knaller).

Enig nadeel is, dat wanneer er grote hoeveel heden data vanaf een externe HDD naar één van de vaste hdd's wordt gestuurd, of wanneer er intern onderling grote hoeveelheden data wordt verstuurd hij lijkt vast te lopen (muis reageerd nog wel, maar op CTRL+alt+del is het altijd wel ff wachten) en na enkele minuten popt er heel snel een bsod op met iets van geheugen range (altijd te snel om te kunnen lezen of uit reflex de pauze/break knop in te drukke) en dan start ie gewoon opnieuw op.

Dit zit er ongeveer in:
een Intel C2D 6600
Asus P5N-E SLI
4X1GB Corsair Twin matched XMS (weet timing niet juist alsook de clock nie meer..maar is wel allemaal standaard)
Asus Geforce 8800GTS 768MB
2X Western Digital 500GB (dacht aaks)
Sata dvdrw station(vraag me ff nie welk)
floppy

Heb geprobeerd om er vista 64 op te laten draaien, maar die wou blijkbaar niet installen met 4 gig, dus 1 latje deruit en hij installeerde.. na installatie data overgezet en poof.. freeze &bsod

Dan geprobeerd met XP64, ook heir al uit voorzorg met 3 latjes liggen werken..en idem..data overzetten poof..freeze&bsod

Dan maar eens beginne kijken.. uit de bsods was meestal wel te maken dat het om "memory out of range" (kon 1 keer duidelijk memory & range lezen)..dus de geheugenbankjes en latjes uitgetest(zelfs eerst op papier en gemarkeerd zoda'k ze zeker alle 4 in alle 4 de bankjes had zitten, alsook met slechts 1 Gb geboot, 2Gb, 3GB en 4GB.

Ging allemaal perfect..alleja :) perfect... de fout bleef komen zodra we redelijk wat data begonnen over te zetten (en ja, het was ook bij verschillende bestanden, dus kon concluderen dat het allessinds niet aan de bestanden lag of de externe HDD, want bij interne datatrasport doet ie 't ook).

Dan de 3 GB laten zitten(om zeker te zijn dat't geen geheugen overload is voor vista of xp64). en elke HDD afzonderlijk geinstalleerd.(HDD1, format, install XP64, transfer data van external.... werkt; ontkoppel HDD1, Koppel HDD2 aan, format, install XP64, transfer data van external...freeze & bsod.).

Dus kon'k wel vrij goed concluderen dat HDD2 defect was. WD diagnostics liet herhaaldelijk blijken dat er iets niet snor was met de HDD.. dus deze voor vervanging opgestuurd naar WD (25€ UPS).

Heb de klant even laten verderwerken met de werkende HDD1..maar deze begon dezelfde symptomen te vertonen na verloop van tijd.

nieuwe HDD aangekomen.. PC meegenomen naar een PC shop, waar'k deftig met andere voeding mocht testen.maar alle voedingen bleken een lagere wattage te hebben(deze heeft 600watt). en hier dan met 2 hDD's aangesloten, 2 externe drives, DVD en alles gewoon geprobeert om em vast te laten lopen.. maar 5 verschillende data transfers in 3 verschillende explorers, 2 winrar extractions van +4 gig verspreid over XX packs van 50 meg en nog eens 2 inkomende en uitgaande data transfers naar de externe schijven, nog het bekijken van een 700 meg grote actiefilm en het opstarten van Medal of Honor Airborn op de achtergrond..

Ik kreeg em ECHT nie plat..

Zodra 'k thuis kom en 'k wil de PC nog es formatteren en opnieuw installeren.. installatie compleet, en zodra'k bestanden begin overte zetten van een backup (klant heeft em een tijdje gebruikt..vandaar) liep ie weer in de soep..

Iemand enig idee wat dit nog kan zijn?
ik ga vandaag proberen te installeren met windows Vista van januari 2008. hopen dat hier enkele hotfixes inzitten ofzo, en ook een nieuwe Bios van 27/02/2008 eerst ff installeren.
Installatie gaat gebeuren met 3GB en HDD1 uit bovenvermelde. hdd2 ontkoppeld.

bedankt alvast voor jullie hulp..zou het anders ECHT niet meer wetens:.(behalve processor die ergens een hapering heeft, maar dat kan'k niet testen wegens het ontbreken van reserve onderdelen)

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een bump.. 't is tegen mijn principes, en'k weet evenzeer dat het een grote brok lezen is. Zeker op een zondag, maar om't op een doordeweekse maandag ook een kans te geven.
in de hoop toch een oplossing te vinden voor dit starrig probleem.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 19:14
Even een simpel vraagje, is je pc geaard? heb namelijk ook zoiets gehad spontane reboots en dit kwam bij mij omdat ik geen aarde gebruikte, nu heb ik dit wel en draait al tijden goed.

Verwijderd

Topicstarter
Het toestel is geaard, de kabel is een kabel met aarding alsook het stopcontact waarop het is aangesloten.

heb er mij vandaag nog eens mee bezig gehouden. En om de een of andere reden wil hij de installatie van vista 64 zelfs niet compleet afsluiten.. dit is getest op HDD2 nu.
Nu ga ik HDD1 eens proberen, als dit succesvol is, HDD1 ontkoppelen en HDD op sata poort4 proberen.