Toon posts:

Verkenner ziet nieuwe 500GB HDD niet

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views

Verwijderd

Topicstarter
IK heb gister een nieuwe 500GB HDD van Samsung gekocht (SATA) en deze in mijn systeem als slave gehangen. De master is een IDE Maxtor 160GB en een tweede slave is een SATA Maxtor 200 GB.
De nieuwe Samsung HDD wordt wel door de BIOS en apparaatbeheer gezien, maar ik krijg 'm niet te zien in me Windows verkenner. :?

Is er mss iemand die weet wat er hier aan de hand is?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je moet even naar je Configuratiescherm gaan, vervolgens Systeembeheer, daar Computerbeheer openen. Vervolgens kan je bij Opslag --> Schijfbeheer de schijf actief maken/partitioneren.
*Zeg dit uit m'n hoofd omdat ik alleen nog maar een Mac heb. :P

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 06:10

SpamLame

niks

Satch schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:06:
Je moet even naar je Configuratiescherm gaan, vervolgens Systeembeheer, daar Computerbeheer openen. Vervolgens kan je bij Opslag --> Schijfbeheer de schijf actief maken/partitioneren.
*Zeg dit uit m'n hoofd omdat ik alleen nog maar een Mac heb. :P
Initialiseren > partitioneren en formateren.

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Sata heeft geen master en slave.

Maar goed de uitleg van Satch moet voldoende zijn :)

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Verwijderd

Topicstarter
Badtothebone schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:16:
Sata heeft geen master en slave.

Maar goed de uitleg van Satch moet voldoende zijn :)
:D Top. Ik heb 'm nu ge-initialiseerd en geformateerd via "computerbeheer >> schijfbeheer" en het lijkt allemaal goed te gaan. Maar als ik nu in me verkenner kijk zie ik dat ie maar 465 GB kan gebruiken. Ik weet dat nooit de volledige ruimte op een schijf te gebruiken is, maar 35 GB in rook op zien gaan vindt ik wel erg veel :? Klopt dat wel?

p.s. maar als Sata geen master en slave functie heeft, waarom kan je dat dan wel instellen met de jumpers op de HDD? (noob vraag mss :$ )

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2008 11:32 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:21:
[...]
Maar als ik nu in me verkenner kijk zie ik dat ie maar 465 GB kan gebruiken. Ik weet dat nooit de volledige ruimte op een schijf te gebruiken is, maar 35 GB in rook op zien gaan vindt ik wel erg veel :? Klopt dat wel?
Ja, volgens mij en de FAQ. :)
p.s. maar als Sata geen master en slave functie heeft, waarom kan je dat dan wel instellen met de jumpers op de HDD? (noob vraag mss :$ )
Die is om SATA1 of SATA2 in te stellen. Dat staat vast in de miniscule manual die er meestal wel bij zit.

Nog wat duidelijker, bij IDE zitten er 2 HD's aan 1 kabel. Bij SATA zit elke HD aan een aparte (eigen) kabel.

[ Voor 8% gewijzigd door Guardian Angel op 20-04-2008 11:41 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:40:
[...]

Die is om SATA1 of SATA2 in te stellen. Dat staat vast in de miniscule manual die er meestal wel bij zit.
Ik had al in het boekje gekeken ja. En het is wel degelijk een jumper voor slave, master of cable select wat er op de HDD zit hoor. Maar nu zie ik daar ook dat dat voor de 'PATA' installatie is, en dus niet voor de SATA. Het is nog vroeg op de zondag zullen we maar zeggen dan :O

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Alles wat hier behandeld wordt is redelijk basic of met een beetje goede wil wel te vinden, het is namelijk al veel vaker behandeld. Alleen al door het FAQ en de manual(s) te lezen zou TS al een stuk verder gekomen zijn. Daarom gaat deze nu op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.