Het gaat om het volgende systeem:
P5E
Spinpoint F1 750
Q6600
9800GX2
2x1 Gig Crucial Ballistix Tracers
Realpower Pro 850
X-fi Xtremegamer
Vanmorgen zette ik mijn pc aan, toen ik net in windows boote liep het zaakje gelijk al vast.
Ik deed ctrl+alt+del om te kijken of er iets vast zat.
Via taakbeheer wilde ik opnieuw opstarten, en ik kreeg toen de melding dat explorer niet meer reageerde.
Toen de pc opnieuw opstartte werd bij mijn Jmicron hdd scherm ineens mijn harde schijf niet meer gevonden. (Dit scherm komt na de bios.)
Nu staat daar steeds "detecting drives done: no any drive found."
Als gevolg daarvan krijg ik steeds de melding dat ik windows binnen 3 dagen opnieuw moet activeren.
In de bios word mijn harde schijf nog steeds gevonden en ik kan ook gewoon werken op mijn pc.
Ik vermoed dat er iets met de AHCI (Jmicron?) controller aan de hand is.
Sata had ik op AHCI gezet i.v.m. de voordelen die dat biedt.
Windows was dus ook geïnstalleerd met een floppy (F6 drukken) met die drivers.
Iemand een idee?
Update:
Nou zet ik net mijn pc af, haal de harde schijf los en zet de stekkers er weer op.
Inees word de ODD0 weer gevonden. (het ging dus om mijn dvd brander bij dat scherm
.)
Ik snap er niets van.
Maargoed het werkt weer zoals het hoort, alleen zit ik nu met dat windows activeren!
Update 2:
Ik denk dat een stroomkabeltje naar de dvd-brander niet goed meer zat.
P5E
Spinpoint F1 750
Q6600
9800GX2
2x1 Gig Crucial Ballistix Tracers
Realpower Pro 850
X-fi Xtremegamer
Vanmorgen zette ik mijn pc aan, toen ik net in windows boote liep het zaakje gelijk al vast.
Ik deed ctrl+alt+del om te kijken of er iets vast zat.
Via taakbeheer wilde ik opnieuw opstarten, en ik kreeg toen de melding dat explorer niet meer reageerde.
Toen de pc opnieuw opstartte werd bij mijn Jmicron hdd scherm ineens mijn harde schijf niet meer gevonden. (Dit scherm komt na de bios.)
Nu staat daar steeds "detecting drives done: no any drive found."
Als gevolg daarvan krijg ik steeds de melding dat ik windows binnen 3 dagen opnieuw moet activeren.
In de bios word mijn harde schijf nog steeds gevonden en ik kan ook gewoon werken op mijn pc.
Ik vermoed dat er iets met de AHCI (Jmicron?) controller aan de hand is.
Sata had ik op AHCI gezet i.v.m. de voordelen die dat biedt.
Windows was dus ook geïnstalleerd met een floppy (F6 drukken) met die drivers.
Iemand een idee?
Update:
Nou zet ik net mijn pc af, haal de harde schijf los en zet de stekkers er weer op.
Inees word de ODD0 weer gevonden. (het ging dus om mijn dvd brander bij dat scherm
Ik snap er niets van.
Maargoed het werkt weer zoals het hoort, alleen zit ik nu met dat windows activeren!
Update 2:
Ik denk dat een stroomkabeltje naar de dvd-brander niet goed meer zat.
[ Voor 19% gewijzigd door HugoBoss1985 op 20-04-2008 11:09 ]