Wifi passman en verzenden van mails outlook

Pagina: 1
Acties:

• seeyou
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-04 22:56
Beste Tweakers,

Ik ben enkele weken begonnen met op een camping in Zuid-Frankrijk. Nu heb ik een lastige vraag over een internet point van het bedrijf passman http://www.passman.fr/ en het verzenden van e-mails via outlook.

Veel van onze gasten hebben een laptop en willen mails sturen via outlook. Ze kopen een internet wifi kaartjes en nu blijkt dat het internetten prima gaat alleen kunnen ze geen mail sturen. Ik heb al veel geprobeerd in de smtp instellingen maar geen resultaat. Ook het zoekresultaat in google in heel weinig. Kan ik de gasten iets anders aan bieden dan alleen webmail.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en dat de gasten toch met outlook kunnen werken.

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

In de fiche produit van Passman vind ik in ieder geval het volgende:
Pour vos clients
• Connexion possible au réseau Wi-Fi quelque soit leur système d’exploitation
(Windows, Mac, Linux...).
• Consultation d’internet et de leurs emails via Outlook ou tout autre serveur de
messagerie
.
• Un système entièrement sécurisé et personnel.
Dus het zou in ieder geval moeten kunnen.

Mogelijkheden om erachter te komen hoe het moet:
• surf naar www.watismijnip.nl en kijk wat er linksboven onder het kopje internet als hostname staat. Daar kun je in ieder geval de provider van determineren van wie de internetverbinding wordt betrokken. Het zou best eens kunnen dat Passman die betrekt bij Orange, bijvoorbeeld. Mocht dat inderdaad gewoon een commerciële provider zijn, dan kun je op de website van die provider opzoeken welke smtp-server je moet gebruiken. (Bij Orange bijv. smtp.orange.fr.)
• Bel de hotline van Passman op 0 899 70 01 69, die kunnen je het vast ook wel vertellen. (Wel zorgen dat je Frans klantenservice-proof is ;).)

Succes :)