Ik ben bezig uit te zoeken wat de beste optie is voor het volgende:
Wij hebben 1 AD domein met een DC en een Exchange 2003 server.
Nu moet er een aparte omgeving toegevoegd worden voor een nieuwe vestiging van onze school met een Exchange 2007 server. Deze vestiging heeft een eigen naam en staat verder los van onze school, behalve dat het gebruik gaat maken van ons netwerk en internetverbinding.
Het is een open netwerk, dus in feite 1 LAN, maar ik wil graag een apart domein hiervoor hebben.
Nu vraag ik mij af wat de beste optie is in dit geval;
Een tweede domein toevoegen aan de forest of een tweede forest aanmaken.
De laatste heeft mijn voorkeur aangezien dat echt meer de boel scheidt.
Maar een vraag die ik niet met zekerheid beantwoord krijg is of je met 2 forests gebruik zou kunnen maken van 1 dns server. Ik vermoed van niet, maar misschien is het toch mogelijk.
Dat zou het wel een stuk makkelijker maken...
Wij hebben 1 AD domein met een DC en een Exchange 2003 server.
Nu moet er een aparte omgeving toegevoegd worden voor een nieuwe vestiging van onze school met een Exchange 2007 server. Deze vestiging heeft een eigen naam en staat verder los van onze school, behalve dat het gebruik gaat maken van ons netwerk en internetverbinding.
Het is een open netwerk, dus in feite 1 LAN, maar ik wil graag een apart domein hiervoor hebben.
Nu vraag ik mij af wat de beste optie is in dit geval;
Een tweede domein toevoegen aan de forest of een tweede forest aanmaken.
De laatste heeft mijn voorkeur aangezien dat echt meer de boel scheidt.
Maar een vraag die ik niet met zekerheid beantwoord krijg is of je met 2 forests gebruik zou kunnen maken van 1 dns server. Ik vermoed van niet, maar misschien is het toch mogelijk.
Dat zou het wel een stuk makkelijker maken...