• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik probeer via IIS6 op een win2003 server met SP2 een redirect in te stellen van domein A naar domein B.

Wat ik heb gedaan is een website aangemaakt met domein A als hostheader, en in de home directory tab de redirect ingesteld met de "a redirection to a url" optie. Het gaat naar een nieuw domein, dus "the exact url entered above" aangevinkt. Ook wil ik er een 301-redirect van maken, dus "a permanent redirect for this resource" aangevinkt.

Ik open domein A in een browser, en wat krijg ik:
code:
1
2
HTTP 404 Not Found
The system cannot find the file specified

Apart. Ik heb nml nergens een file opgegeven die hij niet kan vinden. Zelfs met FileMon kan ik bewijzen dat er geen file is die het IIS-proces niet kan vinden.

Wat heb ik nog geprobeerd:
Gespeeld met de drie vinkjes op de home directory tab.
Gespeeld met "default content page" instellingen.
Applicatie opnieuw aanmaken.
Applicatie weggooien.
Andere redirect url geprobeerd.

Ik weet het ff niet meer. Hoe krijg ik IIS nou zover dat ie een 301 geeft ipv een 404?

日本!🎌

Verwijderd

kijk eens in je iislogs, ongetwijfeld staat daar netjes een redirect logmelding. Alleen de site waarheen je redirect geeft een 404 of kan simpelweg niet bereikt worden.

edit: verder kan je natuurlijk op je "browser" machine zien dat er een nieuwe http sessie wordt opgezet naar een andere server (er vanuitgaande dat de redirected url een ander ip heeft natuurlijk) > netstat -an|find /i ":80"

edit2: het kan zelfs nog heel veel meer basic zijn... je dns lookup mislukt voor de site waarheen je connect of de redirected url :)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 14:42 ]