Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Windows Server 2008 kun je prima gebruiken als Desktop, ook Aero wordt ondersteund:

http://blogs.msdn.com/vij...s-a-super-desktop-os.aspx

Via de Desktop Experience Feature.

Nu schijnt Windows Server 2008 als je deze als Desktop tweaked, stukken sneller dan Vista te werken volgens de kerel op exo.blog:

http://exo-blog.blogspot....008-vista-done-right.html

en een andere tester:

http://recoverymonkey.net/wordpress/?p=57

Windows 2008 Server schijnt zo'n 10 - 20% sneller te zijn dan Vista SP1. Zijn hier al mensen met ervaringen als Windows Server 2008 als Desktop OS ipv Vista SP 1? Wat zijn naast de nog extra stabiliteit als server OS en hogere snelheid nog meer voordelen en wat zijn eventuele nadelen die je ondervond?

"Seriously great work with 2008. It's a far more pleasant experience that Vista and frankly much quicker and responsive."

"I've installed w2k8 on two machines - my desktop and laptop. Works AMAZINGLY well! FAR better experience than vista. "

"Seems like Microsoft did something right. Even with the 64-bit version (that takes naturally more RAM than the 32-bit one), 2008 Server takes less memory than Vista (2-300MB less at any given time in my case), runs quicker and just feels better, kinda like an unencumbered Vista. Simple things like searching a huge index in Outlook happen much faster than before"

Lijkt me de moeite waard om ook eens te proberen? :P

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Lijkt me dat je niet goed bij je verstand bent als je zoveel geld voor een server os uit gaat geven en 'm dan als desktop gaat gebruiken. Daarbij vermoed ik dat als je in Vista de services uitschakeld die in de server versie ook niet gebruikt worden 't verschil te verwaarlozen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
oh gut, gaan we nou weer hetzelfde gedoe krijgen als XP <> 2003 Als Desktop? :)

Anyways: veel plezier en succes ermee in ieder geval - en ga niet lopen zeuren over ondersteuning straks voor je hakkietakkie-oewa desktop soundcard driver die niet werkt want dit zijn scenario's die way out of band zijn.
Je support kan je in ieder geval alvast schudden :)

Technisch gezien is er in ieder geval geen enkel bezwaar om het niet te doen, al was het maar omdat je grotendeels op dezelfde codebase zit (afgezien van de Server-specifieke zaken) en omdat 2008 toch alle services en features off by default hanteert.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:15
Voordelen zijn:
Server functies, hoef je geen apparte server te hebben.
Minder ingeschakelde functies

Nadelen zijn:
Veel (freeware) software werkt er niet op zoals gratis virus scanners.
Services zijn uitgschakeld en kunnen ervoor zorgen dat sommige software niet werken.
Kosten

Als je in Windows Vista dezelfde functies en services uitschakeld denk ik dat je dezelfde snelheid behaal als Windows Server 2008. Dan missen alleen de server functies nog en de naam.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En het prijskaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 21:55
prijskaartje valt mee , als je hem toch als workstation gaat gebruiken , kan je evengoed "Microsoft Windows 2008 Server Web" aankopen denk ik.

Ik heb hier thuis de 60 dagen versie geinstalleerd. Alle drivers werken (8800GTX, 8500 , P35 chipset, 4GB Ram, creative X-fi)

werkt vrij goed, alleen als ik een film of serie open dan duurt het 10-20 seconden voordat de film effectief begint te spelen.

heb Eve-online geinstalleerd en werkt gewoon, Unreal 3 werkt ook (na een tweak, voor te installeren)
Bij het testen heb ik gemerkt bij unreal 3 dat framerate toch iets lager ligt, maar dat kan ook een instelling nog zijn.

Ik had eerst een klein probleempje met de geluidskaart, nl krakend geluid bij het lezen en schrijven op de harde schijf. Dat heb ik oplost door eerst de irq toekenning in de bios op automatisch te zetten (dan opnieuw opstarten) en dan terug op manueel en heb ik hem op irq 7 gezet, die werd niet gebruikt door een ander device.

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:58
Ik heb voor de gein eens tijdje terug eens 2003 getweaked tot desktop OS (illegale versie ofcourse) en het draaide als een trein en zo stabiel als een huis.

Maarrr....de tijd die je kwijt bent om het te tweaken kun je ook gewoon gebruiken voor XP. En dan heb je ook echt een geweldig OS. Met de voordelen dat een legale versie goedkoper is dan 2003 en dat nagenoeg alle software gewoon draait.

Inmiddels draai ik gewoon XP64 met de nodige aanpassingen en ik hoef voorlopig niks anders. Toegegeven, XP64 is ook gewoon de desktop variant van 2003 maar het bovenstaande verhaal gaat ook gewoon op voor de 32-bit varianten van XP.
Pagina: 1