Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een DFI Lanparty moederbord, maar de fan op de northbridge maakt een tyfus herrie.
probleem is ook dat de gfx kaart erover heen hangt. zelfs in de onderste slot, heb al gekeken naar passieve coolers, maar nog niets gevonden, ben bang dat het niet gaat passen met de videokaart dus. heeft iemand nog suggesties wat wel gaat werken? waterkoeling is geen optie..

Verwijderd

Kun je de fan niet op 7 Volt aansluiten of in het bios instellen dat die langzamer moet draaien?
Let er natuurlijk wel op dat de NB niet te heet wordt.

Verwijderd

er is een zalman waaier model die passief is .
Even de waaier verbuigen en kan je gewoon een nvidia kaart plaatsen

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.jaha.be/images/HR-05%20sli.jpg

Voila, uw oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Neuh langzamer gaat niet werken, blijft lawaai maken, hij was eerst ook wel lekker stil, maar nu.. Die twee coolers ben ik al eerder tegengekomen, maar twijfel nog een beetje welke het beste gaat werken / te monteren is. Ga wel eerst de zalman proberen, is ook een stuk goedkoper. ;)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Volgens wat reviews is die Zalman ZM-NBF47 behoorlijk goed, en doet hij relatief gezien niet veel onder voor zo'n wolkenkrabber als hierboven. Mijn ervaringen zijn hetzelfde, een i965P chipset hier (en die zijn heeet) wordt er passief door gekoeld en dat doet 'ie prima.

Mocht het te warm worden (al verwacht ik het niet bij een redelijke airflow) zou je er altijd nog een 60mm of 80mm fannetje voor kunnen modden en die op 5v zetten, da's ook erg stil.
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 00:29:
Kun je de fan niet op 7 Volt aansluiten of in het bios instellen dat die langzamer moet draaien?
Let er natuurlijk wel op dat de NB niet te heet wordt.
Daar is de NF4 chipset toch echt te heet voor, zeker met zo'n soort koeler:
Afbeeldingslocatie: http://www.nvnews.net/images/news/200505/a8nfan3_s.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door TheZeroorez op 20-04-2008 22:26 ]

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 22:22:
Neuh langzamer gaat niet werken, blijft lawaai maken, hij was eerst ook wel lekker stil, maar nu..
Misschien een optie om de fan stof vrij te maken..... Of toevallig al gedaan ? O-)
Pagina: 1