Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse
Anoniem: 202119
Nu is die overleden en is die echt helemaal op, dus ja, de camera slijt.
This footer is intentionally left blank
Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Ik ben blij dat ik een echte Canon CMOS heb.
Maar Canon gaat nu ook een ander weg inslaan voor de compaccies:
nieuws: Canon gaat cmos-sensors gebruiken in compacte camera's
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
|>
Verder doen zonsondergangen niks met je lens maar vette vingers wel. Maak je je lens wel eens schoon?
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Maar ik merk nog geen verschil in de fotokwaliteit. De camera zelf ziet er ook nog als nieuw uit.
Ik moet wel zeggen dat ik het een geweldige camera vond.
Anoniem: 151313
Ik heb een vergelijkbaar gevoel bij m'n 20d. Ik denk echter dat het meer mijn verbeelding is omdat de kwaliteit van camera output in het algemeen gestegen is.Thierryziezo schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:03:
Gaat de CCD van een camera dan zo hard achteruit dat de kwaliteit zichtbaar minder wordt na een aantal duizend foto's?
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Het kan idd, maar floor-is zijn 1dmkII heeft nogal wat lasertjes ontvangen op zijn sensor, en ik kan me zo voorstellen dat je daarmee pertinent pixels uitschakelt.neographikal schreef op zondag 20 april 2008 @ 13:19:
Het kan trouwens wel, moet je Floris eens horen schelden op z'n 1D2 output na een paar jaar
Maar dat een sensor slecht tegen "zonsondergangen" kan is natuurlijk nonsens. Ja, je moet natuurlijk niet met een grote 10x telelens recht in de zon gaan fotograferen midden op de dag.. Lijkt me ook niet zo goed voor je ogen..
Ik ben ook niet zo van mening dat een sensor snel minder wordt, maar jij zegt dat de sensor digitaal is en dat is niet zo, analoog beestje is hetJazzySOB schreef op zondag 20 april 2008 @ 14:00:
De sensor van een digitale camera kan niet langzaam onscherper of minder constrastrijk worden. Het is immers digitaal. Wel kunnen er na verloop van tijd hot- of dode pixels ontstaan en kan de ruis toenemen als gevolg van het ontstaan van slechte pixels. Als het beeld onscherper wordt is dat meestal het gevolg van een beschadigd(e) lens(deel) of een defect focussysteem (front- of backfocus)
Maar dat een sensor slecht tegen "zonsondergangen" kan is natuurlijk nonsens. Ja, je moet natuurlijk niet met een grote 10x telelens recht in de zon gaan fotograferen midden op de dag.. Lijkt me ook niet zo goed voor je ogen..