[Superdrive] MBP Penryn maakt raar tikkend geluid

Pagina: 1
Acties:

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-02 16:13

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met het overzetten van een aantal CD's naar mijn MBP, en ik merk dat mijn superdrive een enorm tikkend (denk aan 200 bpm) geluid maakt. Met de vorige CD was het niet zo.
Hij leest de schijf trouwens wel, het is dus niet zo dat de schijf niet te lezen is en dat de drive dan enorm gaan spinnen.

Het klinkt al met al niet erg gezond :S

Hoort dit zo? Ik neem aan van niet?

nu spuugt ie elke cd uit die ik er in doe :S wat is er toch aan de hand met m'n lieve beestje? :'(

Heb ik weer: [Macbook] Dvd drive werkt niet meer.

[ Voor 18% gewijzigd door Tjebakka op 19-04-2008 21:46 ]

If it aint fixed, it's broken.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Wat heb je al geprobeerd?

Als ik jou was zou ik eerst je MBP helemaal uit zetten en eventueel de accu er een paar minuten uit halen en weer aanzetten. Als het probleem blijft voordoen, probeer een cd erin te doen terwijl je nog bezig bent met opstarten, als hij ze dan wel wil slikken is er waarschijnlijk iets aan de hand met je OSX installatie.

En het is niet zo'n ramp als je dvd drive een ander geluid maakt als normaal, het kan zijn dat je schijf niet helemaal gebalanceerd is en dat hij daarom wat tikt.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Ik wou net zeggen... ik heb met sommige gebrande schijven ook dat ze "ratelen". Ze worden echter foutloos op de hoogste snelheid gelezen dus er lijkt afgezien van het geluid niet zoveel aan de hand te zijn. Ik heb ook niet het idee dat er krassen op komen (heb al eens gekeken). Samen met het feit dat ik m'n MBP al anderhalf jaar heb, denk ik dat je je niet al te druk hoeft te maken zolang het blijft werken. En je kan even kijken op de schijfjes of er geen krassen op komen.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-02 16:13

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Topicstarter
hehe, ik schrok er toch best wel van, maar heb nu een CD uit een andere collectie er in gedaan die gewoon wordt gelezen! Mag en kan een slotje op dus.

If it aint fixed, it's broken.