Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 15:28
Ik heb vandaag gelijk geen andere keer mijn computer geformatteerd en Vista herinstalleerd, gewoon routine niets speciaals. Nu heb ik last dat mijn Bureaublad icoontjes, of beter iconen, overdreven groot zijn.

Natuurlijk als je bij google dit intypt, krijg je een heleboel oplossingen. Maar deze zijn niet van toepassing voor mijn probleem. Bijvoorbeeld het truckje om Control in te houden en dan te scrollen, of gewoon rechtermuisknop op het bureaublad en dan het beeld op klassieke pictogrammen te doen.

Verder heb ik niets gevonden, toch zijn mijn pictogrammen groot. Ze zijn niet zo zeer groot, maar het selectieveld errond is groter dan normaal.
Hier een screenshotje

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/SoulShot/Trash/Grote%20Pictogrammen.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door SoulShot op 19-04-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 08:00
SoulShot,

Met behulp van CTRL-scrollen kun je de grootte van de icoontjes aanpassen.

De ruimte tussen je icoontjes is ook eenvoudig aan te passen door op de desktop te klikken met de rechtermuisknop en kiezen voor "personalize" (persoonlijke voorkeuren in NL versie van vista?) daarna klik je op "window color and appearance" (bovenste icoon)
Klik vervolgens op "advanced" en kies onder "item" voor "icon spacing"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
Voila dat laatste moest ik hebben, bedankt voor de snelle respons. Had het nooit kunnen vinden op trefwoorden ;) Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 20:59
@ Soulshot: volgens mij is de grote die je had na de herinstallatie de standaard.

Het is dus een feature i.p.v. een probleem. Tenminste daar ga ik vanuit, want ik heb ook een aantal dagen geleden mijn harde schijf geformateerd + Vista geinstalleerd om met een schone lei te beginnen voor de installatie van Service Pack 1. Mijn Bureaublad iconen zien er net zo uit als in jouw voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
Ik heb al een hele tijd Vista en ook al een sinds Wave 0 verscheen al Service Pack 1, in het Engels welliswaar. Nu had ik mijn Engelse SP1 versie geslipstreamed en er het Nederlandse taalpakket bij gezet. Dit dus als enige verschil met al mijn vorige installaties waar ik grote iconen kreeg, maar geen brede gelijk nu.