Toon posts:

Externe HDD detecteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb sins een tijdje vista geinstaleerd opzich geen probleem. Maar nu heb ik een externe HDD aangeschaft, en vista wil deze niet detecteren. Het gaat om de volgende hdd.

Toshiba px1394e-3g50
pricewatch: Toshiba PX1394E-3G50
http://nl.computers.toshi...ory=4699&OPTION_ID=129213
Geheugen: 500gig
Aansluiting high-speed USB 2.0 - USB 1.1 Suported
Speed: 7200 rpm high-speed
Type: Externe 3.5

Verder heb ik 2 andere interne hardeschijfen waarvan er in is opgeslipts in de partie C en E, de andere HDD heet D.

Ik snap er echt niks van want op de doos staat wel "Woks with Windows Vista" en hij gewoon plug en play. Ik heb 20 pagina's van goolge doorgespit en hij werkt nog steeds niet.

Als iemand me kan helpen graag :) .

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 21:28 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hoe aangesloten? (Ik ga niet alle linkjes bekijken, dat zet je maar in de TS)

is er voldoende spanning/extrene voeding nodig?

Foutmeldingen?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Maakt niet uit ik kan alle info geven :).

Ja er is voldoende spanning lijkt me want hij zit aan de net stroom.

Verder krijg ik helemaal geen melding of iets, ook niet dat hij als USB herkent word.

Verder sluit ik hem aan met USB.

dit snap ik niet (dat zet je maar in de TS).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 20:13 ]

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-02 23:08
Je moet de informatie uit je links even in je eerste post zetten met de edit knop ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

In apparaatbeheer en/of schijfbeheer wordt het apparaat ook niet herkend? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-01 20:44
het apparaat ondersteunt usb versie 2.0 .. doet jouw computer dat ook ?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Klinkt als ontbrekende chipsetdrivers, installeer die eerst maar eens. En test de externe harde schijf eens uit op een andere PC.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-02 23:08
Misschien moet je nog hem partitioneren ?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 21:10:
In apparaatbeheer en/of schijfbeheer wordt het apparaat ook niet herkend? :)
Nee in schijfbeheer staat er niks en in apparaat beheer kan ik niks herkennen, van een externe HDD.
DrClaw schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 21:15:
het apparaat ondersteunt usb versie 2.0 .. doet jouw computer dat ook ?
Ja ik heb ook nog even in de Bios gekeken en alles van usb 2.0 to usb legacy (ofzo) staat aan.
gambieter schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 21:18:
Klinkt als ontbrekende chipsetdrivers, installeer die eerst maar eens. En test de externe harde schijf eens uit op een andere PC.
Ik heb de niewste drivers nofrce drivers geinstalleerd maar het helpt jammer genoeg niks.
Jim423 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 21:32:
Misschien moet je nog hem partitioneren ?
Hoe moet dat dan als die niet herkent word?

Al vast bedankt voor alle hulp _/-\o_

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:43:
Ik heb de niewste drivers nofrce drivers geinstalleerd maar het helpt jammer genoeg niks.
Vergeet deel 2 van het advies niet: testen op een andere PC, liefst met Vista. Dan weet je of de harde schijf misschien kapot is. Verder: start eens op met een Knoppix CD en kijk of de detectie dan wel goed gaat, dan weet je tenminste of het hardware- of softwarematig is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:48:
[...]

Vergeet deel 2 van het advies niet: testen op een andere PC, liefst met Vista. Dan weet je of de harde schijf misschien kapot is. Verder: start eens op met een Knoppix CD en kijk of de detectie dan wel goed gaat, dan weet je tenminste of het hardware- of softwarematig is.
Ah dat was ik vergeten ja, ik heb het gerpobeerd op mijn laptop met vista (die heeft volgens mij nog geen sp1). Maar ook daar wordt hij niet herkent. Ik ben nu knoppix aan het downloaden en dat zal ik morgen na mijn werk gaan proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik krijg hem op mijn laptop ook niet aan de praat, zal hem nog een keer op XP testen als ik iemand vind die nog XP draait.

Ik ga morgen met de levernacier bellen, eens kijken wat hun zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb contact met zowel 4launch als toshiba gehad, en waarschijnlijk is de HDD stuk. Ik heb een garantie verzoek ingediend.

Ik wil iedereen die geanwoord heeft erg bedanken.
Pagina: 1