Asus WL-500gx kapot?

Pagina: 1
Acties:

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-03 23:19
Sinds gisteravond is mijn internetsnelheid dramatisch ingezakt. Ik kom nauwelijks boven de 10KB/s uit (via LAN of WLAN maakt niet uit). Als ik de laptop rechtstreeks de laptop aan de Livebox hang dan is de snelheid >1000KB/s. De snelheid tussen laptop en router is prima, want downloaden van de harddisk die aan de router hangt gaat met 800KB/sec. Ik heb een factory reset uitgevoerd. Alle USB devices losgekoppeld, maar het maakt niet uit. Er is niets veranderd, dus ik vermoed ergens een storing. Iemand een idee?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kabels gecheckt ?
heb je misschien 2 DHCP servers draaien ?

Verwijderd

BugBoy schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 19:16:
Sinds gisteravond is mijn internetsnelheid dramatisch ingezakt. Ik kom nauwelijks boven de 10KB/s uit (via LAN of WLAN maakt niet uit). Als ik de laptop rechtstreeks de laptop aan de Livebox hang dan is de snelheid >1000KB/s. De snelheid tussen laptop en router is prima, want downloaden van de harddisk die aan de router hangt gaat met 800KB/sec. Ik heb een factory reset uitgevoerd. Alle USB devices losgekoppeld, maar het maakt niet uit. Er is niets veranderd, dus ik vermoed ergens een storing. Iemand een idee?
Probeer even een update naar de nieuwe firmware van Oleg. 1.9.7.10 die werkt nagenoeg foutloos. hier is de snelheid met nieuwsgroepen van 1100 naar 1400KB/sec gegaan.

• BugBoy
Met dezelfde bekabeling werkt een Belkin prima. Asus is al naar factory settings gereset en dat hielp niets. Ik koop wel een nieuwe :( Jammer genoeg is de WL-500W nergens leverbaar.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• BugBoy
Grrr... Vandaag mijn Asus WL-500gp binnengekregen en ik krijg exact hetzelfde probleem als met de Asus WL-500gx. Met een Belkin werkt het allemaal feilloos. Hier even de situatie:

Livebox heeft IP adres 192.168.1.1
Asus/Belkin heeft WAN IP adres 192.168.1.2 (statisch, netmask 255.255.255.0, gateway 192.168.1.1)
Asus/Belkin heeft LAN IP adres 192.168.100.1 (DHCP 192.168.100.10 t/m 192.168,100.254)

Met de Belkin haal ik 1.3MByte/sec, maar met een van beide Asus routers zakt het totaal in tot 2400bps snelheden. Dit is spontaan omgevallen. Ik heb Oleg's laatste firmware geprobeerd, maar dat biedt geen soelaas. Af en toe is het internet even snel met de Asus, maar al snel zakt het in en is het traag. Deze setup heeft 2 jaar probleemloos gewerkt.

Ook de Livebox is al naar factorysettings gereset, maar dat maakt niets uit.

Bekabeling kan het eigenlijk niet zijn, want ik heb alles al vervangen. Wie weet raad. Orange helpdesk is op dit vlak niet echt behulpzaam. Als het rechtstreeks achter de Livebox werkt dan zijn zij er klaar mee :(

• BugBoy
Ik ben volgens mij een stap verder. Het lijkt erop dat als de LiveBox een uur is uitgeschakeld het zaakje daarna weer prima werkt. Wellicht is mijn Livebox toch gaar.

Pagina: 1