Toon posts:

9800gx2 Crysis Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem met mijn nieuwe grafische kaart.
Ik heb onlangs een 9800Gx2 gekocht van Nvidia, samen met een Striker extreme II en 4 Gb DDR3 1066 Mhz gegeugen. Ook heb ik er een 1000 watt xilence voeding en een 150Gb raptop Hd bijgenomen en als processor zit ik met een Q6600. Nu is mijn vraag als ik 3D mark draai dan krijg ik de gewenste resultaten de 13500 waar iedereen het over heeft, dus dit is mijn zorg niet, maar als ik crysis speel (op een resolutie van 1680 op 1050) dan heb ik toch wel redelijk veel (kleine) schokken. het is niet om te zeggen hilarisch veel, maar toch denk ik dat dit iets is dat niet zo mogen zijn. AA staat af bij mij en alles staat op Very high, wat geen probleem mag zijn voor de kaart. ik heb een vista 64 bit draaien en is voor dit probleem al 4 maal opnieuw geinstaleerd geweest om te kijken of dit geen probleem was van 1 of andere driver. maar blijkbaar niet. is dit een gekend probleem want als ik de benchmark tool afhaal van crysis dan haal ik pieken van 150 FPS maar meestal als ik gewoon zit te lopen en rondkijk of mijn verrekijker gebruik dan is het schokken daar. weet iemand hier raad mee moet ik ergens SLI activeren of wat dan ook. Dit bordje kan perfect SLI aan ik denk niet dat er iets de bottleneck is. ik denk gewoon dat er ergens iets is die voor problemen zorgt. De driver messchien ? Zijn hiermee problemen gekend.

Mijn excuses als hierover al een post bestaat. ik heb rondgezocht maar niks gevonden.
Alvast bedankt.

Mvg peter

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-11 15:51

rGz

Ik moet eerlijk zeggen dat het een net systeem is, maar verwacht niet dat je álles op maximaal kunt draaien. Je hebt een goede videokaart, en de rest is ook allemaal prima kwa specs. maar ik denk dat je het jezelf een beetje inbeeld, niet dat dat als aanval opgevat moet worden, maar ik heb hetzelfde: als ik een bepaald spel opstart dan heb ik zelf het idee dat het nét niet goed genoeg is, terwijl ik een prima systeem heb en vrienden van me zeggen dat het super draait bij mij... ik denk dat dat gevoel een beetje relatief is :)

Verder is Crysis ook enorm zwaar als belasting, als je maar "kleine" schokjes hebt denk ik dat dat normaal is, want je draait hem zowat op de max. Verwacht niet teveel ervan, klinkt cru, maar zo bedoel ik het niet ;)

Veel plezier met je nieuwe systeem overigens! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door rGz op 19-04-2008 18:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Nee ik neem dit zeker niet verkeert op ik weet wat jij bedoelt. Messchien is het toch nog steeds iets te zwaar het spel. Maar ik had op internet op youtube enkele filmpjes bekeken en als die personen op 1920 x 1200 draaien dan is dit eerlijk gezegd nog zoveel beter of mij.
soms schokt het wel echt. en als ik mijn resolutie naar 1280 x 1024 zet dan is alles "Perfect".
Alvast bedankt voor de vlugge reactie.

nog iets kleins wat ik er wil bijvermelden.. als ik op 3d mark op 1280 x 1024 speel scoor ik 13500 maar als ik naar 1680 x 1050 ga dan scoor ik plots maar 10000 meer en dat is niet normaal volgend de benchmarks die ik gezien heb van andere personen.

en dankt u voor de succeswensen.

Mvg Peter

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 18:54 ]

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-11 15:51

rGz

Geen probleem hoor ;)
Is het trouwens mogelijk om de systeemspecificaties van de computer waarop crysis draaide op te zoeken? (Die van het Youtube filmpje?) Misschien is dat wel nóg een sneller systeem :9

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 16:38

KneoK

Not in a million lightyears

Draait je Q6600 nog op stock ? Daar kun je namelijk ook nog ontzettend veel winst mee halen (zowel 3DMarks als ruwe FPS in spellen) als je die overklokt.
In 3DMark gewoon een verschil van bijna 4000 punten (van ruim 11k naar bijna 16k) als ik mijn processor flink overklok en de hogere score komt dan echt niet alleen door de CPU score die hoger wordt maar ook de SM2.0 en SM3.0 scores zijn stukken hoger. Ook in Crysis is het verschil in de benchmark tussen 2,4GHz en 3,7GHz zeker 6 fps en op gemiddeld 32 fps is dat een hele hoop (rechterrijtje van de instellingen ingame op Very High, links bijna alles op High, resolutie 1680x1050).

Verwijderd

Ik heb net een nieuw systeem, in 3D Mark haal ik bijna 16000 punten met alles op stock. Als ik crysis vlot wil spelen dan kan ik ook niet alles op very high zetten, gaat wel maar loopt toch niet lekker. Ik gebruik trouwens dezelfde resolutie als jij.

Crysis is gewoon een zeer zwaar spel, de nieuwe videokaarten van nVidia zijn ook niet zo fantastisch goed tov de vorige serie.

• MarcelP102
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Het ligt er ook erg aan of je hem op dx10 of dx9 draait, ik speel hem op full hd bij dx9 op 60fps maar bij dx10 en dan alles op very high hoef ik dat niet te proberen;). Als je echt goed je fps wil testen bij crysis met verschillende settings dan is dit wel wat voor je:http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1791

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11 13:43
Een Q6600 is een bottleneck, net zoals een E6600 dat is. Waarom? Nou kijk hier maar eens: http://www.bit-tech.net/h...o_e8500_e8400_and_e8200/4

Welliswaar zijn de verschillen tussen de cpu's niet zo groot, vooral omdat de snelheden van de cpu's dicht tegen elkaar aan zitten. Stop er wat meer grafische kracht in (jou 9800GX2) en clock de cpu heel ver over dan zal je veel verschil merken..

Zoals je ziet wordt quadcore toch niet gebruikt. Gaat gewoon puur om de snelheid van de cpu en NIET om het aantal cores. Met mijn E6600 had ik zelfs op 3.5GHz nog een bottleneck in crysis in combi met 2x3870X2. Nu dmv een E8400 op 4GHz is mijn average met 12FPS(!!!) omhoog gegaan (very high 1680x1050)

[ Voor 22% gewijzigd door keldererik op 19-04-2008 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Inderdaad draait mijn Quadcore Q6600 nog steeds op stock, ik heb toen ik mijn BIOS bekeek
enkele mooie functies bekeken zoals ik mijn processor kon overclocken naar een QX6700 en een QX6800 en een QX6850 (als ik me niet vergis). Messchien moest ik men processor maar eens proberen te draaien op de frequentie van de QX6700. en hopen dat dit geen problemen veroorzaakt. Want eerlijk gezegd van het overclocken ben ik een klein beetje achterdochtig, dat dit problemen kan veroorzaken. nu ben ik aan het kijken om eventueel de nieuwe processor's van intel met FSB 1600 te kopen. Daar mijn moederbordje dit aankan zal dit wel een zeer groot verschil geven denk ik. Nu ben ik wel wat meer gerustgesteld over het Crysis gedoe want ik dacht echt wel dat ik met een kaart zat die met heel veel Lag's zat. Maar blijkbaar is dit niet zo en is dit normaal. alvast heel erg bedankt voor de commentaren.

Mvg Peter

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2008 10:27 ]

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Je kunt je cpu makkelijk overclocken. Lees gewoon ecen wat dingen er over en verdiep je er een beetje in. Zolang je je vcore niet veel te hoog zet kan er eigelijk niks gebeuren. Als je geld over hebt kun je natuurlijk een andere kopen. Het beste lijkt mij dan een E8400. Deze is evt. ook nog lekker te overclocken. Deze proc is op het moment echter heel slecht verkrijgbaar. Daarom kun je beter naar de XEON E3110 kijken. Is dezelfde proc, alleen andere naam. Normaal zijn XEON's duurder, maar door het tekort aan E8400 krijg je nu een betere proc (zijn de beste chips uit de wafer) tegen een lagere prijs :)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb me gisteren nog eens bezig gehouden met Crysis en alles verliep relatief goed.
Tot op een moment ik een uurtje bezig was en plots alles fel begon te schokken en alles kwam
in witte vlekken. Toen heb ik het spel afgesloten en terug opgestart en alles draaide terug zoals gewoonlijk (nu en dan schokken, over het algemeen redelijk veel). Nu vind ik persoonlijk dat dit niet echt normaal is. toen ik een maand geleden Crysis speelde met mijn 8800GTS draaide hij net hetzelfde als nu met mijn 9800gx2 dus vind ik dit dan een beetje jammer dat ik een nieuwe kaart koop en toch niks van performantiewinst doe. Wat denken jullie zou ik hem aanmelden als RMA ?
ik heb benchmarks gezien van Crysis met een 9800gx2 en een QX6700 en minder ram gegeugen als van mij en een minder goed moederbordje en die mensen hun Crysis draait als een zonnetje ??
met een gemiddelde van 50 FPS terwijl ik met de benchmarks gemiddeld 25 haal. Das de helft :?

Alvast bedankt
Mvg Peter

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Als problemen pas na een tijdje spelen optreden, heeft het vaak met temperatuur te maken. Kijk eens of je kaart niet te heet wordt tijdens het gamen.

Wat de performance betreft, zou ik toch nog eens goed alle reacties doorlezen, want alle antwoorden zijn al gegeven:
  • Crysis is een zeer zwaar spel en op hoge resolutie op very high met de huidige kaarten nog niet vloeiend te spelen
  • Je processor is op het moment een bottleneck
  • Je processor overclocken zou een flinke boost in performance moeten geven
Het lijkt me een beetje vroeg om je kaart RMA te sturen, volgens mij werkt ie gewoon zoals de bedoeling is. Check te temperatuur eens en verbeter zo nodig de airflow in je kast.

specs

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:57

Format-C

Tracing Rays

Heb je in andere spellen ook dit soort problemen?

[ Voor 11% gewijzigd door Format-C op 21-04-2008 09:53 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team M2 1TB SSD/ MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Topicstarter
RappieRappie schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:52:
Heb je in andere spellen ook dit soort problemen?
Wel laat ons zeggen als ik andere DX10 spellen speel dan heb ik jammer genoeg altijd wel dat probleem, geen vloeiend beeld enz... nu ik zal eens mijn processor overclocken naar een QX6800 en kijken wat dit heeft als resultaat

alvast bedankt voor de reactie's

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:56:
nu ik zal eens mijn processor overclocken naar een QX6800 en kijken wat dit heeft als resultaat
Lijkt me knap, die heeft multiplier 11 en een Q6600 maar 9. Afgezien daarvan moet 3Ghz wel te halen zijn :)

specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Problemen in een enkele spel horen niet in Harde Waren maar in Spielerij - Problemen en Vragen. Ik move even :)

Move VB -> SPV

Oslik blyat! Oslik!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-11 09:29

spanx

_Sp[A]nX_

handmatig instellen op

multipieer 8x met fsb van 400 geen probleem hier... dit is een zeer veilige overklok vcore op 1,2950

Damn it's good 2b a Tweaker!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zoals gezegd heb ik mijn processor zonder problemen kunnen overclocken naar een QX6850, daar ik dit simpelweg kan kiezen in mijn bios. Na enkele uren een burn in test te draaien haal ik om en beide 45 graden met mijn processor en 70 graden met mijn videokaart. Daarstraks heb ik terug Crysis geopend en jammer maar helaas een gemiddelde van 35 FPS meer haal ik niet. Daarjuist had ik een gesprek met iemand die dezelfde pc specificaties had als ikzelf enkel dat hij geen striker extreme II had zoals mij maar nog de eerste versie waar het ook nog DDR2 is en van mij DDR3. Na enkele tests samen te doen blijkt dat hij een gemiddelde had van om en beide 80 FPS op dezelfde resolutie als van mij 1680 x 1050. Met deze ervaring begin ik mij toch wel wat vragen te stellen, zou het eventueel niet de drivers kunnen zijn die voor de problemen zorgen ? Of staat er iets totaal niet correct in mijn bios ?

met vriendelijke groet
peter

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 16:38

KneoK

Not in a million lightyears

Dezelfde resolutie zeg je, ook dezelfde instellingen wat grafisch geweld en geluid betreft ? Configuratie op moederbordversie na ook helemaal gelijk ? OS gelijk ? Driverversies gelijk ?

Je kunt een redelijk beeld scheppen door even snel te vergelijken wat de framerates zijn, maar je ziet dat er nog zat overblijft om te vergelijken. Het is inderdaad wel een heel groot verschil.

Het eerste wat je kunt doen is even voor alle onderdelen de laatste drivers downloaden (moederbord, videokaart, eventueel geluidskaart). Dan ga je netjes alle oude drivers verwijderen en draai je nadat je alles verwijderd hebt Driver Cleaner Pro en zorg je dat je alle restjes verwijdert.
Dan begin je met installeren, eerst je moederborddrivers, daarna je videokaartdrivers, eventuele andere drivers en kijk je of je je DirectX nog kunt updaten.

Dan zorgen dat je je settings in Crysis 1 op 1 overneemt van die vriend van je en dan ga je opnieuw testen. Is even een half uurtje werk, maar je hebt er altijd profijt van.
Pagina: 1