Toon posts:

Problemen met een Promise TX 4310

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Ik heb een Asus A7N8X-X Moederbord, AMD Sepron 2400+ erop met 2Gb Geheugen.
Niet echt up to date maar red me er prima mee. Nu wilde ik wat snellere harde schijven en deze ook in raid 1 zetten zodat me data wat zekerde is. Ik heb gekozen voor de Promise TX 4310 samen met 2 x een Samsung SpinPoint F1 750GB 32MB (SATAII).

Als ik nu de Promise TX 4310 in mijn systeem plaats dan start hij normaal op. Ik kan ook de hardeschijven configureren op Raid 1 maar als hij dan opstart van cd en zo windows wil installeren blijft hij vast zitten na de melden "de hardeware configuratie wordt gecontroleerd"

Ik heb van alles geprobeert en nagekeken maar het lukt me niet.
Iemand een idee waar het aan kan liggen ?

Alvast bedankt en groetjes Robert

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:44
Welke windows versie ? Je hebt XP SP1+ nodig voor hdd's grooter dan 137GB.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm Windows SP1 en niet hoger als SP1 dus. Zal dat het zijn :/

• DukeBox
SP1 zou moeten werken (bedoelde SP1 en hoger).. heb je wel setup gestart met F6 voor de driver ?

Verwijderd

Topicstarter
Zo ver kom ik niet eens. Het systeem loopt daarvoor al vast. Krijg soms zwart beeld maar meestal een paar grijze strepen over het scherm. En dan houd het op.

De kaart heeft een PCI v2.2 slot nodig en dat heb ik ook.

• DukeBox
Probeer eens een ander slot ? Evt. onboard raid dingen allemaal uit ? (geen bios conflicten e.d.)

Verwijderd

Topicstarter
Ook een ander slot al geprobeert, En bios default geladen. Ik heb geen raid op mijn mainboard. Maar rare dingen allemaal uitgeschakeld. Alle andere kaarten behalve vga verwijderd, een andere vga kaart geprobeert. Cd drivers uitgewisseld maar niks vraag me af of het moederbord te oud is voor Sata 2 of zo ?

• DukeBox
Das is die promise waarschijnlijk niet compattible met je mainboard. Ik heb ooit een TX4000 in een dell PE1400 geprobeerd, werkte ook niet echt lekker (vaak array offline zomaar).

Verwijderd

Topicstarter
F*ck, in ieder geval bedankt voor je hulp :)
Pagina: 1