na onderzoek laptop hdd, cpu, mem weg

Pagina: 1
Acties:
  • 493 views

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-01 14:56
Hallo mede tweakers,

ik zit al een tijdeje met een vraag en deze is als volgt:

als ik mijn laptop naar een computer boer breng voor onderzoek en deze constateert dat mijn laptop is doorgebrand zijn ze dan verplicht om de laptop in zijn geheel weer aan mij af te geven?

dus cpu, hdd en geheugen nog aanwezig.

Verwijderd

Volgens mij kan je altijd om 'ongerepareerd retour' vragen.

• JaapWillem
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02-2023

JaapWillem

h0ning member

dezejongeman schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:53:
Hallo mede tweakers,

ik zit al een tijdeje met een vraag en deze is als volgt:

als ik mijn laptop naar een computer boer breng voor onderzoek en deze constateert dat mijn laptop is doorgebrand zijn ze dan verplicht om de laptop in zijn geheel weer aan mij af te geven?

dus cpu, hdd en geheugen nog aanwezig.
De laptop blijft jouw bezit, jij betaald voor het onderzoek. Dus je hoort de laptop net zo terug te krijgen zoals je hem inleverde. Tenzij je iets anders bent overeen gekomen.

• dezejongeman
dat zou dus betekenen dat alles er nog in moet zitten?

• dezejongeman
De laptop blijft jouw bezit, jij betaald voor het onderzoek. Dus je hoort de laptop net zo terug te krijgen zoals je hem inleverde. Tenzij je iets anders bent overeen gekomen.
mocht dat niet het geval zijn waar kun je dan terecht.

Verwijderd

dezejongeman schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:59:
[...]

Bij de zaak waar je geweest bent om navraag te doen hierover?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]

Bij die PC zaak.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

[...]
Bij dezelfde computerboer, waar anders? Kom op, een beetje proactief mag wel :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• dezejongeman
gambieter schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 18:02:
[...]

Bij dezelfde computerboer, waar anders? Kom op, een beetje proactief mag wel :) .
ik bedoel natuurlijk als die zijn handen ervan af maakt is er dan iets om op terug te vallen als je geen bon of dergelijke hebt gekregen?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dezejongeman schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 18:06:
ik bedoel natuurlijk als die zijn handen ervan af maakt is er dan iets om op terug te vallen als je geen bon of dergelijke hebt gekregen?
Waar heb je het nu eigenlijk over? Probeer eerst eens duidelijk te maken wat de situatie is, er is kop noch staart aan je topic (en het hoort hier niet thuis, maar dat terzijde). Leg volledig en duidelijk uit wat je bedoelt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• dezejongeman
een kennis van mij heeft zijn laptop naar een computer boer gebracht ter reparatie omdat deze stuk is/was.
hij heeft ten eerste geen bon mee gekregen dat hij hem heeft laten onderzoeken.
uit onderzoek bleek dat hij was doorgebrand (volgens hun) en hebben vervolgens de laptop aan hem terug gegeven. nu had ik hem gekregen omdat ik ook wat voor hem had geregeld.
toen ik hem open schroefte zag ik tot mijn verbazing dat er geen "hdd, cpu, mem" meer in zat en dat vindt ik een beetje vreemd.

het komt er dus op neer dat hij de laptop heeft terug gekregen na onderzoek maar zonder geheugen, cpu of hdd. en er is geen regeling getroffen en hij is hier ook niet over geinformeerd dat zijn hdd, geheugen en cpu eruit waren gehaald.

wat moet je dan doen kun je nog ergens op terug vallen zonder bon of dergelijke?

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-01 17:53
Ik kan me niet voorstellen dat zij dat zomaar mogen doen, maar als je geen bon hebt, en dus niet kan bewijzen dat je daar bent geweest, laat staan dat zij die parts eruit hebben gehaald, vraag ik me af of je ze nog iets kan maken... wat een rotstreek trouwens :(

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dezejongeman schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 18:23:
wat moet je dan doen kun je nog ergens op terug vallen zonder bon of dergelijke?
Begin eerst eens met de vriend contact op te laten nemen met de computershop. Hoor eerst eens aan hoe zij tegen de zaak aankijken.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:46

Thandor

SilverStreak

Eens met gambieter :). Ga desnoods zelf even mee en neem de laptop in kwestie dan ook meteen mee.

Anyhow, ik ga dit topic sluiten. Het hoort hier eigenlijk niet thuis en het is wat rommelig geworden. Het lijkt mij het beste dat je eerst even zelf bekijkt wat je kunt doen. Mocht je daar niet uit komen dan kun je een topic in Shopping Forum openen. Zorg er dan wel even voor dat het topic een 'kop en staart' bevat zoals hier al genoemd werd. Dat maakt het voor de lezers een leuker en heel wat duidelijker ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.