Toon posts:

Kan vcore niet hoog genoeg krijgen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een asrock nf6g-VSTA. Ik kan in de bios de vcore aanpassen maar niet hoog genoeg. Is er misschien een oplossing dat ik hem wel verder kan verhogen? Ik heb de laatste Bios updates en ik ga er geen dingen op solderen.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ja voltmod, maar weet niet of je daar beetje verstand van heb, of dat er mensen zijn die het voorwerk al gedaan hebben en een Guide geschreven. Pinmods zijn er ook nog, maar weet niet of er een bestaat voor ju cpu/socket die de vcore verder kan verhogen, zou je dus even ze moeten opzoeken. En custom bios, maar daar zal je ook zelf naar opzoek moeten gaan.

En dit hoor niet in dit subforum thuis, is meer iets voor in het TCO (Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen) gedeelte. ;)

En lees de regels eens die gelden voor het posten van een topic, staan richtlijnen in omtrent opmaken van de startpost. Zou ook even de algemeen regels lezen, en de sticks FAQ's die bovenaan elke Categorie staan voor meer uitleg.

[ Voor 27% gewijzigd door mad_max234 op 19-04-2008 16:35 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:51

Thandor

SilverStreak

Zie dion_b in "Overclock probleem AMD x2 4600+" :). Als een topic gesloten wordt dan is daar een reden voor, die kun je dan ook het beste maar even lezen ;).

Je kunt het beste in Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen rondkijken (en daar schop ik dit topic nu meteen ook heen). Dat is het subforum waar de basis overclockzaken in thuishoren. De FAQ aldaar zal interessante informatie verschaffen :).

Indien je in het BIOS de vCore kunt verhogen maar dit uiteindelijk geen effect heeft dan moet je wellicht de oorzaak ergens anders zoeken. Zie bv. hier het e.e.a. over dividers. Indien blijkt dat de vCore wel hoger moet dan is een voltmod zoals mad_max234 aangeeft een oplossing. Ook zou je eens kunnen kijken of je software kunt vinden om het voltage op te krikken, al betwijfel ik of je die kunt vinden voor dit moederbord.

[ Voor 5% gewijzigd door Thandor op 20-04-2008 01:13 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-01 21:52

painkill

Pain(k)(ill)

Er zijn ook programma's die dit kunnen, maar ik kan ze niet meer vinden, ik weet dat ze er zijn, maar goed, die gaan meestal ook tot de bios limiet, dus daar heb je ook weinig aan, maar is meer voltage echt wel nodig, met slim overklokken kun je ook een heel eind komen met een matige overklok van de vcore.

Dus je zult toch moeten solderen (of bios mod etc..), en er zit niet voor niks een limiet aan de vcore, het sowieso hoger zetten van de stroomtoevoer maakt de levensduur per stap steeds kleiner, maar een echte tweakers maakt dit niks uit, aangezien die toch elke paar maanden een nieuwe pc heeft:)
Wat ook haast wel moet, want hardware kan ook niet alles aan, en zeker niet een zeer hoge overklok over een langere tijd

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het voltage wel verhogen maar niet hoger dan 1.3 volt. en hij loopt op de standaard clocks 1.265volt. Dus bij een overclock van 400Mhz moet hij op hogere voltages lopen. Maar dat kan niet. Ik zal nog wel een screenshot posten wat ie doet bij 2760Mhz.
Afbeeldingslocatie: http://img382.imageshack.us/img382/8127/bestandur2.th.png

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2008 15:31 ]