[Leopard]"Hide" bij "login items" werkt niet bij Skype

Pagina: 1
Acties:

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik start Leopard op, en laat dan automatisch vast Safari etc opstarten. Wel zo makkelijk, want daarna staan ze al in het geheugen en als je ze dan aanklikt zijn ze direct "klaar".

Ik ga hiervoor naar System Preferences, Accounts, Login Items en voeg dan de apps toe en vink "hide" aan zodat ze mooi in het dock blijven staan en dus niet allerlei windows open staan. :)

Nu werkt dat prima met alle programma's, behalve Skype, dat blijft steeds maar "gewoon opstarten" en is dus niet geminimaliseerd. Ik wil gewoon dat hij zich geminimaliseerd opstart en mij aanmeldt. :(

:? Hoe los ik dit op? (In Skype kan ik ook geen opties vinden)

• cornelixnootje1
Niemand?

• Sephone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
Het zelfde geldt voor het programma Mail. Deze hide ook niet, terwijl dat wel is aangegeven (bij mij).

Waarschijnlijk is het gewoon een bug in Leopard of programma.

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat werkte bij Skype in Tiger ook al niet.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 10:28
En zo zijn er wel meer....

Irritant ja :)

Mail wilde bij mij ook niet in tiger.

• cornelixnootje1
Is er dan wellicht een skypevervanger programma waarbij dit wel kan?

(Maar dat je dan dus nog wel met je skypenaam/wachtwoord kan inloggen)

Verwijderd

Ik weet niet hoe OS X programma's van binnen werken, maar ik kan me voorstellen dat er bij opstarten een vlaggetje wordt meegegeven van "start minimized" en dat het programma in kwestie daar op zou moeten checken. Als het programma dat niet doet (omdat de developer het er simpelweg niet in heeft gestopt), dan houdt het op.

Maar dat is een beetje speculatie van mijn kant.

Is het anders mogelijk om een stukje Applescript te schrijven wat iets opstart, en vervolgens laat minimizen?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

cornelixnootje1 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:17:
Is er dan wellicht een skypevervanger programma waarbij dit wel kan?

(Maar dat je dan dus nog wel met je skypenaam/wachtwoord kan inloggen)
Nee, het Skype netwerk is zo gesloten als het maar kan, alleen de officieële Skype-client kan er iets mee.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Even iets opgezocht, voor Mail gebruikt iemand op een forum ergens dit stukje applescript:

code:
1
2
tell application "Mail" to activate
tell application "Mail" to close the front window
Pagina: 1