• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
(jarig!)
Omdat de Samsung HDTV decoder niet bevalt, heb ik nu eindelijk een Alphacrypt kaartje gekocht voor in mijn TV. helaas krijg ik dit niet aan de gang.

Wat ik weet:
-Alphacrypt (firmware 3.14) werkt: ik kan 'em configgen.
-Alphacrypt ziet de Casema kaart (kan rechten inzien, etc).
-Volgens de Casema helpdesk hoort dit te werken ...
-TV is een Sharp Aquos LC-42XD1E, deze kan HDTV ontvangen.

Bij de Samsung decoder moet je de frequentie en het netwerk-id invullen. Dat kan ik (volgens mij?) niet met mijn TV. Als ik naar het DTV menu ga en dan naar Carrier Scan, kan ik een Kanaal (2-69) en een frequentie invullen.

Vul ik bij de frequentie 372000 in (kanaal 2 en 64 plus een paar random geprobeerd), gaat 'ie "Afstemmen" en roept daarna "Service niet gevonden.".

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe, of welke instelling ik mis?

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Battle Bunny schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 14:52:
Wat ik weet:
-Alphacrypt (firmware 3.14) werkt: ik kan 'em configgen.
-Alphacrypt ziet de Casema kaart (kan rechten inzien, etc).
-Volgens de Casema helpdesk hoort dit te werken ...
-TV is een Sharp Aquos LC-42XD1E, deze kan HDTV ontvangen.
Voor zover mij bekend zit er in de LC-42XD1E een DVB-T tuner die alleen geschikt is voor digitale TV via de ether, zoals in Nederland geboden wordt door Digitenne van KPN, en niet voor digitale TV via de kabel. Daarvoor moet er een DVB-C tuner in de TV zitten. Alleen de HD1E serie van Sharp bevat een dergelijke DVB-C tuner. Ik ben bang dat je voor niets een AlphaCrypt Classic CAM hebt gekocht.

• Battle Bunny
(jarig!)
Ai, dat zou jammer zijn (maar wel het 1 en ander verklaren). Ook al zei het poppetje van Sharp die hier laatst was om 'em te repareren dat het wel kon... Maar ja, ook zij wist het niet zeker.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Even in je handleiding kijken en je weet wat voor een type tuner er in zit. Als dat een DVB-T tuner is dan gaat het niet werken.

• Battle Bunny
(jarig!)
Yep. Een DVB-T... Niet zo handig van me. Dank voor de snelle reactie.

Verwijderd

werkt alleen maar op de sharp 46/52 hd1
Pagina: 1