Toon posts:

Enorme fps drops!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft sinds kort zijn pc geupgrade. Voor de upgrade had hij een oude pc met een amd athlon 3500+, 1gb ddr geheugen een 8600 gt en een simpel moederbordje verder nog een 300 Watt voeding.

Nu heeft hij een upgrade gedaan i.v.m. lag bij supreme commander naar een M2A-MX moederbord, 500 Watt voeding, amd athlon x2 6000+, 2gb ddr2 geheugen en de 8600gt zit er nog steeds in. Verder heeft hij 2 harde schijven van 160 gb elk en een dvd-brander.

Het probleem is nu dat hij in windows nergens last van heeft en alles zonder lag uit kan voeren. Nu gaat hij een spel spelen (cod4) en heeft daar een mooie fps op low settings van tussen de 250-300 maar om de 10 seconden ongeveer krijgt hij stootje van 3-4 seconden waarin hij 5-10 fps heeft. Dit zorgt natuurlijk voor enorme lag. De drivers van de videokaart zijn van de nvidia website afgehaald en zijn voor windows xp-32 bits wat hij dus ook heeft.

Ik heb geen flauw idee wat deze lagstoten veroorzaken maar hij heeft dit bij elk spel. Iemand ideën?

Alvast bedankt,
Jagger

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-05 22:50
Fps tussen de 250 en 300 is een beetje overkill. tussen de 60 en 100 is al meer dan zat.

Maar even over het probleem. Hoe warm wordt de videokaart/processor tijdens het spelen van spellen? Draaien er misschien processen die af en toe veel vragen van je processor. Spyware/virus misschien.

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft het anti-virus programma AVG verder heeft hij niets anders erop staan.

Geen idee hij hoe zijn temperaturen load moet meten in-game maar zijn idle-temperaturen zijn:

Videokaart: 51 graden

Processor: 39 graden

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
chipset drivers geinstalleerd?

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

Topicstarter
Verder nog het is een 8600gt met 256 mb geheugen van gigabyte waarvan we de drivers gebruikt hebben van nvidia en niet die van gigabyte zelf.

• peidy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-01-2024
avg eraf gooien wedden dat je probleem is opgelost.!

Verwijderd

Topicstarter
@ tjtristan: Ik zou het niet weten iemand anders heeft hem in elkaar gezet, waar kan je deze drivers vandaan halen dan?

edit: laat maar heb ze al gevonden. Ik houd jullie op de hoogste

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 14:23 ]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
peidy schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 14:17:
avg eraf gooien wedden dat je probleem is opgelost.!
Uitzetten zou ook een optie zijn weetje ;)

Verwijderd

Topicstarter
AVG geprobeerd eraf te gooien nog steeds hetzelfde probleem, dus avg weer geinstalleerd. Ben nu bezig de drivers van het moederbord te downloaden om te kijken of het misschien daar aan ligt.

• peidy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-01-2024
raar, zelfde probleem hier gehad, en toen bleek het avg te zijn. helaas! 8)7

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:13
Zijn de schijven in orde? Ik heb namelijk ook zoiets gehad dat ik tijdens het gamen een fps drop had. Wat bleek: de schijf waar het spel op stond werkte niet lekker meer wat voor een erg hoog cpu gebruik zorgde en daardoor een fps drop.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Houd tijdens het games taakbeheer eens open en kijk in het grafiekje of het cpu gebruik ineens omhoog schiet. Bovendien is alles boven de 60 FPS onzin.

[ Voor 16% gewijzigd door jdm8 op 19-04-2008 14:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mij lijkt het meest logische dat de doorvoersnelheid naar de grafische kaart niet vlekkeloos verloopt. Dus dat zou aan de drivers van het mobo kunnen liggen want die van de grafische kaart zijn wel goed geinstalleerd. Misschien dat de compatibiliteit tussen de 8600gt en de m2a-mx niet vlekkeloos verloopt of dat het moederbord defect is? Verder misschien een bios-update nog een oplossing?

Verwijderd

jdm8 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 14:46:
Houd tijdens het games taakbeheer eens open en kijk in het grafiekje of het cpu gebruik ineens omhoog schiet. Bovendien is alles boven de 60 FPS onzin.
Niet mee eens.
Ik speel al zo'n 2 jaar cod2 ook wel op hoog niveau, is 125 a 250 fps prima spelen voor cod2 en cod4. Je schiet namelijke sneller en met 125/250FPS kan je bepaalde jumps etc. :)
Het ligt dus vaak aan wat voor spel je speelt, conclusie 125/250FPS is niet overkill voor cod series.

Ontopic gebeuren.
Ik denk dat er wat op de pc is wat er niet thuis hoort. Zoals spyware adware etc. Probeer eens een scan met Adware 2007 bijv, en kijk wat dat oplevert?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 15:21 . Reden: typ0 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan niet want zijn schijven zijn geformateerd na de upgrade (3 keer zelfs omdat hij best wel een stuntelaar is :p)

Verwijderd

Topicstarter
Nog wat informatie, ik haal dit uit het feit dat bij everest hij geen 3D acceleratie ziet. Verder ziet hij bij scherm/gpu ook niets staan. Iemand enig idee want ik wordt er een beetje gek van :p

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Wordt de videokaart wel goed herkent door de bios? Misschien dat er daar een fout in zit. Als je je bios update zou het misschien verhelpen.
Pagina: 1