Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week draai ik op Vista 64 bits, omdat ik 4GB geheugen heb, en dit graag wil benutten.

Nu heb ik al een draadloos netwerkkaartje van Linksys, alleen bij deze werken de drivers niet. (Zelfs de alternatieve drivers niet) :/
Nu ben ik dus op zoek naar een kaartje die werkt onder 64 bit. Tot op vandaag heb ik nog niks kunnen vinden.

Nu dus mijn vraag, heeft hier uberhaupt iemand een draadloze netwerk verbinding (werkend) ?
(Dit zonder al teveel poeha)
Zo ja, welk kaartje word er dan gebruikt ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:55:
Sinds een week draai ik op Vista 64 bits, omdat ik 4GB geheugen heb, en dit graag wil benutten.

Nu heb ik al een draadloos netwerkkaartje van Linksys, alleen bij deze werken de drivers niet. (Zelfs de alternatieve drivers niet) :/
Ook niet als je onder de 4GB blijft? :)
Nu dus mijn vraag, heeft hier uberhaupt iemand een draadloze netwerk verbinding (werkend) ?
(Dit zonder al teveel poeha)
Zo ja, welk kaartje word er dan gebruikt ?
dan is het wel zo handig om even te vermelden wat voor computer je gebruikt.
Laptop, of een desktop/tower model?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry :P Ik gebruik gewoon een tower.
Wat bedoel je met onder de 4GB ? Dat ik dan terug ga naar 32 bit, maar dan 3,25GB ram kan gebruiken oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Kaarten met een Broadcom BCM4311 chipset hebben out of the box ondersteuning in Windows Vista 64bit. Een Intel Wireless 4965ABN werkt ook, met drivers, maar niet out of the box.

Beide heb ik al eens getest in Vista 64bit.

In feite zou het ook handig zijn moest je eens de chipset en het type van die Linksys kaart geven.
Als je zoekt op de chipset zal je waarschijnlijk meer vinden.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chipset had ik al opgezocht, en alternatieve drivers geinstalleerd. Bleken niet te werken.
Dus ik zoek echt naar een vervangende kaart. (of USB, hoewel ik daar geen fan van ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-12-2019
De meest simpele Sweex LW053 werkt juist weer wel onder 64 bits Vista. Gewoon inpluggen, CD in de lade en gaan.

Gr. Sircam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 13:11:
Sorry :P Ik gebruik gewoon een tower.
Dat houdt in dat laptop-kaarten als de gebruikelijke miniPCI(e) kaarten afvallen als kandidaat, daarom vraag ik dat :)
Wat bedoel je met onder de 4GB ? Dat ik dan terug ga naar 32 bit, maar dan 3,25GB ram kan gebruiken oid ?
Nee, je haalt 2GB er tijdelijk uit om op die manier te controleren of de driver wel LargeAddressAware is (oftewel: goed geprogrammeerd is om met 4GB of meer geheugen om te kunnen gaan).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, je haalt 2GB er tijdelijk uit om op die manier te controleren of de driver wel LargeAddressAware is (oftewel: goed geprogrammeerd is om met 4GB of meer geheugen om te kunnen gaan).
Mocht de driver nou niet LargeAddressAware zijn :P En het werkt wel op 2GB, dan is het nut alsnog een beetje weg van die 4GB. Of zijn er dan weer trucjes voor ?
(Gaat even testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Buiten dat je die kaart vervangt door één met een wel werkende driver niet nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 13:37:
Chipset had ik al opgezocht, en alternatieve drivers geinstalleerd. Bleken niet te werken.
Dus ik zoek echt naar een vervangende kaart. (of USB, hoewel ik daar geen fan van ben)
Kijk dan naar een kaart met een van de chipsets hierboven ?
Ik heb er juist 2 opgenoemd :?

En als je niets zou vinden, de Ralink rt73 kaarten worden ook goed ondersteund.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, allemaal bedankt tot zover.
Ik kan weer even verder.
Pagina: 1