Toon posts:

Web acces bij proxy werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mensen,

Zoals iedereen heb ik een vraag / probleem en dat luid als volgt:

Ik heb een small business server ( 2003 ) draaien en daarop de volgende opties op geïnstalleerd:

Outlook web acces
Remote web workplace

Dit werk prima, als je dit via een externe locatie benaderd.
Maar als je via een externe locatie via een proxy naar buiten gaat dan functioneert dit niet. Je kan dan wel inloggen op de website maar je kan geen computers overnemen en ook geen email bekijken, probeer je het toch dan krijg je een foutmelding. ( ik heb het op meerdere externe locaties geprobeerd die een proxy hebben ) bij iedere locatie weigerde hij de verbinding.

Ik heb er geen isa server op draaien.

Als iemand enige info of een oplossing heeft dan zou ik die zeer graag willen horen.

Met vriendelijke groet,

Sebastian Schigt

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Als ik het goed heb dan gaat alleen de web-frontend over poort 80 ( die openstaat in je proxy ) de rest gaat via de normale poorten ( die dus niet opengezet zijn in firewall / proxy )

• Mags
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 00:42
Volgens mij heb je dat helemaal goed. voor rdp op sbs moet als ik me niet vergis ook 4125 open.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:40:

Maar als je via een externe locatie via een proxy naar buiten gaat dan functioneert dit niet. Je kan dan wel inloggen op de website maar je kan geen computers overnemen en ook geen email bekijken, probeer je het toch dan krijg je een foutmelding. ( ik heb het op meerdere externe locaties geprobeerd die een proxy hebben ) bij iedere locatie weigerde hij de verbinding.
Dat ligt er ook aan hoe de beheerders dáár de proxy/firewall/filtering hebben geconfigureerd.
RWW vereist toegang over https (443) en poort 4125 (RDP redirect).
Als de RDP port dicht staat (wat niet ongebruikelijk is) dan werkt het niet.

vwb je mail: werkt de rechtstreekse benadering naar OWA wel? Daarmee maak je geen gebruik van de SSO van RWW - misschien dat ook dat wordt verstoord door de proxy config.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT + titel edit

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:59:
Als ik het goed heb dan gaat alleen de web-frontend over poort 80 ( die openstaat in je proxy ) de rest gaat via de normale poorten ( die dus niet opengezet zijn in firewall / proxy )
Let op de SBS omgeving draait geen proxy, maar bij de externe gebruiker daar draait een proxy, en dan kan hij niet verbinden.

Maar op de SBS staan die poorten open.
Dat ligt er ook aan hoe de beheerders dáár de proxy/firewall/filtering hebben geconfigureerd.
RWW vereist toegang over https (443) en poort 4125 (RDP redirect).
Als de RDP port dicht staat (wat niet ongebruikelijk is) dan werkt het niet.

vwb je mail: werkt de rechtstreekse benadering naar OWA wel? Daarmee maak je geen gebruik van de SSO van RWW - misschien dat ook dat wordt verstoord door de proxy config.
Poorten 443 en 4125 staan ook open,

kan je de zit :

"vwb je mail: werkt de rechtstreekse benadering naar OWA wel? Daarmee maak je geen gebruik van de SSO van RWW - misschien dat ook dat wordt verstoord door de proxy config."

Defineren ? ik kom niet echt uit de afkorting SSO en VWB ?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 14:28 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:23:
[...]
Let op de SBS omgeving draait geen proxy, maar bij de externe gebruiker daar draait een proxy, en dan kan hij niet verbinden.

Maar op de SBS staan die poorten open.
Juist, maar bij de externe gebruiker niet, dus hij kan geen connectie maken... Je hebt poorten om te verzenden en om te ontvangen, als de externe gebruiker alleen poort 80 open heeft staan dan heb je een uitdaging, heeft hij een filtering proxy op poort 80 staan dan heb je bijna een onmogelijkheid ( rdp is geen http, dus ook geen geldig http, dus de filtering proxy zal het niet naar buiten toestaan )
[...]
Poorten 443 en 4125 staan ook open,

kan je de zit :

"vwb je mail: werkt de rechtstreekse benadering naar OWA wel? Daarmee maak je geen gebruik van de SSO van RWW - misschien dat ook dat wordt verstoord door de proxy config."

Defineren ? ik kom niet echt uit de afkorting SSO en VWB ?
vwb : voor wat betreft.
SSO : Single sign on.
RWW: Remote web wwwwwwwwwwwwwwwww...

Je OWA zou opzich wel moeten werken met een proxy. Enige wat ik dan kan bedenken is dat het om een filtering proxy gaat die alleen poort 80 open heeft staan en geen ssl verkeer toestaat.

Wat is de precieze fout bij OWA, want dit moet gewoon werken...

Remote desktop is een kwestie van poorten aan de externe gebruiker kant.

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de antwoorden is inmiddels opgelost.

Het externe bedrijf had de poorten uiteindelijk niet open staan... 8)7
Pagina: 1