[XP] Systeemvak doet eigenaardig

Pagina: 1
Acties:

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:16
Sinds een poosje doet mijn systeem vak eigenaardig.
De ene keer werkt het wel (niet actieve pictogrammen verbergen) de andere keer niet.
Als het niet werkt zijn er ook bepaalde icons verdwenen zoals volume control en hardware velig verwijderen bv dit gebeurt zo nu en dan ook als het wel werkt.
Met wel en niet werken bedoel ik dat ik geen pijl meer krijg om open en dicht te klappen.
Ik heb al verschillende acties gedaan maar allemaal zonder succes.
- Systeem herstel naar periode dat het wel werkte
- Niet actieve pictogrammen opruimen aan en uit schakelen (met en zonder reboots)
- Standaard instellingen herstellen (met en zonder reboots)
- Regcleaner
- Verdachte software verwijderd welke het veroorzaakt zou kunnen heben
- MSDN afgezocht maar daar kwam ik item tegen om vakje in z'n geheel te verwijderen dus dat hielp ook niet

Nu heb ik dus 9 van de 10 keer dat ik met een "verminkte" werking van systeemvak zit en heb geen idee hoe dit weer normaal te krijgen.

Een reinstall vind ik ook weer ovderdreven en zit ik eigenlijk niet op te wachten dus hoopte dat iemand hier een goude tip heeft.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-02 14:06
Safely remove hardware was ik ook wel eens kwijt, best lastig als je je USB stick wil verwijderen zonder corruptie (wat meestal wel goed gaat, maar toch).

Dat icon kon ik terug krijgen door het volgende commando in command prompt te kloppen:

code:
1
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL hotplug.dll

Of het bij jou ook werkt, en of het al je trubbels oplost, dunno.

Whatever

Verwijderd

schumi2004 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:37:
Sinds een poosje doet mijn systeem vak eigenaardig.
De ene keer werkt het wel (niet actieve pictogrammen verbergen) de andere keer niet.
Als het niet werkt zijn er ook bepaalde icons verdwenen zoals volume control en hardware velig verwijderen bv dit gebeurt zo nu en dan ook als het wel werkt.
Met wel en niet werken bedoel ik dat ik geen pijl meer krijg om open en dicht te klappen.
Ik heb al verschillende acties gedaan maar allemaal zonder succes.
- Systeem herstel naar periode dat het wel werkte
- Niet actieve pictogrammen opruimen aan en uit schakelen (met en zonder reboots)
- Standaard instellingen herstellen (met en zonder reboots)
- Regcleaner
- Verdachte software verwijderd welke het veroorzaakt zou kunnen heben
- MSDN afgezocht maar daar kwam ik item tegen om vakje in z'n geheel te verwijderen dus dat hielp ook niet

Nu heb ik dus 9 van de 10 keer dat ik met een "verminkte" werking van systeemvak zit en heb geen idee hoe dit weer normaal te krijgen.

Een reinstall vind ik ook weer ovderdreven en zit ik eigenlijk niet op te wachten dus hoopte dat iemand hier een goude tip heeft.
Systeemvak = rechtsonder? Ik heb nl. hetzelfde, als ik op het pijltje druk om geluid te selecteren, en daarna op geluid druk, gaat het pijltje terug en zie ik alleen dus de 'meest gebruikte' pictogrammen en de rest is weg en het pijltje ook.

• Pruts0r
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-05-2025
Dit is een probleem Windows XP eigen en zo oud als het besturingsysteem zelf. Als je zoekt op internet is er wel informatie te vinden ... van UPnP uitschakelen tot register sleutels veranderen ... maar geen concrete oplossing. Ieders situatie is verschillend en er kunnen enkele van tientallen oorzaken aan te grondslag liggen.

Begin eens hier: http://www.google.com/sea...+icons&btnG=Google+Search

En zoek totdat je iets hebt dat specifiek voor jou werkt :).

Succes!

[ Voor 23% gewijzigd door Pruts0r op 19-04-2008 13:21 . Reden: +link ]

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:16
DigiK-oz schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 13:03:
Safely remove hardware was ik ook wel eens kwijt, best lastig als je je USB stick wil verwijderen zonder corruptie (wat meestal wel goed gaat, maar toch).

Dat icon kon ik terug krijgen door het volgende commando in command prompt te kloppen:

code:
1
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL hotplug.dll

Of het bij jou ook werkt, en of het al je trubbels oplost, dunno.
Hier maar meteen een snelkoppeling van gemaakt.
Die vind ik ook de meeste belangrijkste om te hebben.

Van dat eeuwen oude probleem van Xp had ik ook ergens gezien maar waren veelal oude berichten.
Maar zoals ik begrijp moeten de meeste er maar mee zien leren leven of bij toeval de voor hun juiste oplossing vinden.