Toon posts:

boot cd maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen, Ik heb een maandje geleden Linux geinstalleerd, maar dit kan mij toch niet bekoren... dus wil ik weer terug naar windows.
Ik heb een acer laptop, geen officiele versie van windows, maar wel recovery cd's, ik heb die setup helemaal doorlopen en windows is idd geinstalleerd, alleen als ik de computer aan doe dan wilt ie nog steeds Ubuntu opstarten, maar dat bestaat niet meer wat resulteert in een error.

Nu moet ik dus windows booten van een cd (heb geen floppydisk) maar hoe maak ik een bootable cd? Ik heb via www.bootdisk.com al een bootfile gedownload van windows 98. maar als ik die brand, dan leest ie m verder niet ... Als ik dubbel klik op het bootbestandje doe dat zegt ie: "insert floppy disk"

Wie kan mij hierbij helpen?

Alvast bedankt :)

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Begin eens hier:
Hiren's bevat copyrighted software waar je zelf licenties voor nodig hebt.
Linken naar of verspreiden van copyrighted spul doen we hier niet - zie de FAQ.

[ Voor 96% gewijzigd door alt-92 op 19-04-2008 12:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat ik van een andere computer werk, mijn eigen laptop kan ik alleen opstarten via de ubuntu cd, dan kom je in een "live session" wat betekent dat je de cd er niet uit kan halen.

Is het niet mogelijk om zoals we vroeger de floppies hadden nu een cd'tje te branden?

Verwijderd

Wat dacht je van 'n bootable USB stick ?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 11:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja, en smurf ik dat?

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 19:12
Kun je niet ergens een OEM versie van jouw XP ergens downloaden (nieuwsgroeppen) en dan gewoon je eigen key die wsl op de onderkant geplakt zit gebruiken? Dan heb je ook niet al die extra software.

Of is dit illegaal? :$

[ Voor 8% gewijzigd door Mobb_Deep op 19-04-2008 11:24 ]

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09-2025
Je kan gewoon een image file downloaden van bootdisk.com en die branden als image op een cd. Dan in je bios gewoon aangeven dat je wilt booten vanaf CD en dan werkt dat perfect.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:51

lier

MikroTik nerd

Is een fixmbr niet voeldoende in recovery mode ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 10:56:
Nu moet ik dus windows booten van een cd (heb geen floppydisk) maar hoe maak ik een bootable cd?
Over welke Windows versie heb je het ?
Dat is wel zo handig om dat in het vervolg ook in je topictitel te vermelden, zie de rest van de topics hier.

Als het XP is, dan worden vaak de installatiebestanden (de i386 dir) ook op de HDD gezet - daarnee kan je je eigen installatieCD maken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Voor dit soort simpele vragen is google je vriend :)

edit:
Reactie ietwat genuanceerd

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 15:50 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

OK, zullen we dan het hele forum maar wegdonderen?
Toch nergens voor nodig - alles is al via Google te vinden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
alt-92 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 13:07:
[...]

OK, zullen we dan het hele forum maar wegdonderen?
Toch nergens voor nodig - alles is al via Google te vinden.
Met alle respect het lijkt er niet echt op dat TS enige moeite heeft gedaan om zelf uit te vinden hoe een bootable CD te maken. Met enige inzet is dit probleem zelf heel goed op te lossen.

Ik zal niet lullig wezen: Ultimate Boot CD kan je helpen de MBR te fixen. Downloaden, branden, booten van CD en vanaf dara moet je t kunnen redden :)
Pagina: 1