Hi,
Gisteren een PC in elkaar gezet, 1e boot bleek dat ik een stekkertje was vergeten(begon ie meteen over te piepen) dus stekkertje erin, opnieuw power erop en zei meteen "CPU temp to high" ik heb maar gewoon continue gedaan, leek me nogal sterk, intussen windows (XP pro) en alles erop, en nachtje aan laten staan (met idee dat als iets niet goed gaat dan merk ik het wel sochtends), naja doet het nog steeds prima (die nacht geen CPU intensieve dingetjes aan laten staan), maar in de bios staat er dat de CPU op 90+ celsius zit
, moederbord netjes op 25-30c. Alle fans werken verder ook gewoon, dus zoals je snapt lijkt het me erg sterk, maar heeft iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden, of waar dit aan ligt?
Moederbord: Asus P5E (de extra fan heb ik er ook vanaf het begin al op)
Processor: E8400 (ik gebruik de meegeleverde fan)
Mocht ik relevante info vergeten zijn laat t me weten
Gisteren een PC in elkaar gezet, 1e boot bleek dat ik een stekkertje was vergeten(begon ie meteen over te piepen) dus stekkertje erin, opnieuw power erop en zei meteen "CPU temp to high" ik heb maar gewoon continue gedaan, leek me nogal sterk, intussen windows (XP pro) en alles erop, en nachtje aan laten staan (met idee dat als iets niet goed gaat dan merk ik het wel sochtends), naja doet het nog steeds prima (die nacht geen CPU intensieve dingetjes aan laten staan), maar in de bios staat er dat de CPU op 90+ celsius zit
Moederbord: Asus P5E (de extra fan heb ik er ook vanaf het begin al op)
Processor: E8400 (ik gebruik de meegeleverde fan)
Mocht ik relevante info vergeten zijn laat t me weten