Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-11 03:28
Beste Tweakers,

Een aantal dagen geleden is het scherm van mijn Samsung D900i kapot gegaan. Wat blijkt, dit valt volgens Vodafone niet onder de garantie, daar had ik maar verzekering voor moeten hebben. Nou weet ik verder niet hoe dat in zijn werk gaat, en ik zou nog naar Samsung zelf kunnen mailen wat zij eraan kunnen doen, maar ik had eerst een ander idee.

Het geval wil dat eigenlijk alleen de linkerbovenhoek en een kwart scherm aan de bovenkant stuk is, de rest van het scherm geeft nog wel leesbaar weer.

Is er nu een knappe kop die de D900i zo weet te programmeren, dat de schermoutput als het ware geresized wordt, en vervolgens in de rechteronderhoek van het scherm geplaatst wordt? Zodat het werkende deel van het scherm alles weergeeft zodat het mobieltje toch nog bruikbaar is.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 16:49
Nee. Dat zou echt een pleuriswerk zijn, zeker om het goed en stabiel te doen. Daarnaast is er (voor zover ik weet) nog geen manier om de D900i's firmware te patchen, zoals wel kan met veel SE-phones. Een nieuw schermpje kopen is je enige optie, vrees ik.

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hoe is dat ding kapot gegaan? Zomaar...of gevallen?

Als het zomaar gebeurt is heb je volgens mij gewoon recht op garantie als het binnen het jaar is gebeurt.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
..Zelfs al zou je het stabiel weten te krijgen en weten te resizen denk ik dat je nog het probleem hebt dat het scherm mogelijk alles upscaled tot fullscreen, en je alleen maar minder detail hebt :P

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:51
Trek voor 3 tientjes een schermpje van eBay, ben je een stuk sneller klaar. Die firmware re-coden gaat je toch nooit lukken.

• Boxman
Als jij voor 3 tientjes een dergelijk scherm kan vinden, dan mag je mij met alle plezier die link geven :P

@ Max: hij is zomaar kapot gegaan, maar het is duidelijk te zien dat het scherm inwendig gebroken is. De buitenlaag is nog heel, dus ik vond het ook al vreemd. Heb sowieso samsung zelf gemaild, en eventueel gewezen op een constructiefout aangezien het beschermende glas nog wel heel was.

Het is gewoon kapot gegaan in mijn broekzak, al zou ik niet precies weten hoe. Ik haalde hem er uit en ineens was ie zo, dus de directe oorzaak weet ik niet.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• ThinkPad
http://cgi.ebay.nl/BRAND-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Maar dan moet je hem wel zelf installeren.

Opzich is het niet zo moeilijk, vaak zijn er wel filmpjes op YouTube o.i.d. te vinden, waarin wordt uitgelegd hoe je jouw type telefoon kunt openmaken.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 19-04-2008 17:35 ]

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-11 17:55

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Boxman schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:31:
Het is gewoon kapot gegaan in mijn broekzak, al zou ik niet precies weten hoe. Ik haalde hem er uit en ineens was ie zo, dus de directe oorzaak weet ik niet.
Een ongelukkig geplaatste harde tik kan dit met zo goed als alle LCD-schermen doen. De buitenste laag gaat zeer zelden kapot. Heb met meerdere apparaten (telefoons, iPods) meegemaakt dat schermen van binnen kapot gaan, alle keren veroorzaakt door een harde tik tegen het apparaat.

EDIT: @hierboven: Nu nog eentje die ook buiten de UK levert ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Patriot op 19-04-2008 17:37 ]

• ThinkPad
Patriot schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:36:
[...]

EDIT: @hierboven: Nu nog eentje die ook buiten de UK levert ;)
Dat kan de TS zelf wel uitzoeken ;)

Hij weet nu in ieder geval dat het voor een redelijke prijs beschikbaar is.

• Boxman
Het is gelukt, nieuw scherm aangeschaft en vervangen, werkt weer perfect. Bedankt voor de reacties!

Meteen een andere vraag erbij:

Ik heb nu een microSD geheugenkaart erin gestoken. Ik krijg het alleen niet ingesteld dat foto's en filmpjes DIRECT op de kaart worden opgeslagen. Nu worden ze namelijk op het interne geheugen opgeslagen, en als dat vol is meot ik de filmpjes handmatig op de geheugenkaart zetten voordat ik verder kan filmen. Iemand enig idee hoe ik dat fix?

En mijn mobiel schijnt maar 200smsjes te kunnen huizen. Kan ik dat op een of andere manier meer geheugen toewijzen zodat ie er meer kan opslaan?

[ Voor 72% gewijzigd door Boxman op 29-04-2008 00:54 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Voor je andere vragen verwijs ik je door naar Het Samsung D900(i) Topic Deel 2 :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.