Thumbnail van video maken middels PHP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een methode (net als Youtube) om een video te uploaden en daar meteen een thumbnail van te maken zodat je weet wat je kan verwachten in de video.

Als je volledig beheer hebt over een server zoals een VPS is dat geen probleem daar heb je php ff-mpeg voor. Maar het probleem is dat dat niet het geval is. Gewone hosting. Ik heb al gezocht maar kom alleen op commandline programma's uit die dan niet mogelijk zijn.

Weet iemand of er een functie is die dat kan of is het gewoon weg niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ga er maar vanuit dat het niet mogelijk is. FFMpeg / Mencoder zijn speciaal voor dit soort dingen geschreven / geoptimaliseerd.

En ik denk trouwens ook niet dat je met gewone hosting dit soort dingen mag doen, het omzetten van een filmpje vereist 100% processorkracht, denk niet dat je hoster er erg vrolijk van wordt als jij 100% processorkracht trekt voor 10 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:23
Is het een windows server, of een linux server? Bij een linux server moet FFmpeg geinstalleerd staan, bij een windows server (althans bij mij werkte dat) kon ik gewoon ffmpeg uploaden, en dan via exec ffmpeg aanroepen met de juiste parameters.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:32
Hoe wou je trouwens het uploaden van video's realiseren, of blijven het kleine filmpjes van onder de 10 mb?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GreenSky schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 11:03:
Hoe wou je trouwens het uploaden van video's realiseren, of blijven het kleine filmpjes van onder de 10 mb?
Bij mijn eigen hoster staat er geloof ik een limiet van 20 mb ingesteld. Maar het gaat om korte films. De films zelf hoeven niet gewijzigd te worden dus die mogen in wmv, mov enz enz blijven staan.

Het gaat me er om dat als je een album opent dat je dan een plaatje van het filmpje ziet anders zie je niks.

Exec is op veel hostings ook geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 11:52:
[...]

Bij mijn eigen hoster staat er geloof ik een limiet van 20 mb ingesteld. Maar het gaat om korte films. De films zelf hoeven niet gewijzigd te worden dus die mogen in wmv, mov enz enz blijven staan.

Het gaat me er om dat als je een album opent dat je dan een plaatje van het filmpje ziet anders zie je niks.

Exec is op veel hostings ook geblokkeerd.
Maak dan een .bat-file die het lokaal doet, moet je 1x het filmpje downloaden, bat file runnen en de foto's weer uploaden. Moet best wel werken met kleine hoeveelheden films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:15:
[...]

Maak dan een .bat-file die het lokaal doet, moet je 1x het filmpje downloaden, bat file runnen en de foto's weer uploaden. Moet best wel werken met kleine hoeveelheden films.
Ja zo'n oplossing had ik verzonnen maar het is de bedoeling dat bezoekers/gebruikers dus externe personen een filmpje uploaden. Daar moet een beheerder/webmaster geen werk aan hebben aangezien het dan lang kan duren voordat het filmpje online staat.

Maar als je een eigen server/vps zou hebben is het wel mogelijk neem ik aan maar kost dat wel extra rekenkracht van je server?

Youtube doet het ook maar Google kennende heeft die zijn eigen servers daarvoor die het doen. Het duurt daar meestal ook ongeveer 30 minuten voordat een filmpje met foto op internet staat.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:26
We hebben eens een keer iemand hier op GoT gehad die in z'n homespace ffmpeg had draaien. Gecompileerd met alle dependencies ingebouwd enzo, maar dat lijkt me nog een aardige klus om werkend te krijgen, afgezien of je host het leuk gaat vinden. En je hebt natuurlijk wel exec nodig. Zonder exec lijkt de kans dat je ver komt trouwens wel erg klein. Misschien kan je dan nog een cronjob draaien die om de zoveel tijd kijkt of er een nieuw filmpje is bijgekomen, maar on upload aanmaken, dat gaat al niet meer.

Je geeft aan dat het niet kan, maar de beste oplossing lijkt me nog gewoon een vps. Die zijn er voor redelijke bedragen per maand ook te krijgen en dan kan je gewoon zonder problemen je eigen tools draaien omdat je bij je eigen server root-toegang hebt. Zoiets dus: http://www.flexservers.nl/vps/debian-128.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
doeternietoe schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:32:
We hebben eens een keer iemand hier op GoT gehad die in z'n homespace ffmpeg had draaien. Gecompileerd met alle dependencies ingebouwd enzo, maar dat lijkt me nog een aardige klus om werkend te krijgen, afgezien of je host het leuk gaat vinden. En je hebt natuurlijk wel exec nodig. Zonder exec lijkt de kans dat je ver komt trouwens wel erg klein. Misschien kan je dan nog een cronjob draaien die om de zoveel tijd kijkt of er een nieuw filmpje is bijgekomen, maar on upload aanmaken, dat gaat al niet meer.

Je geeft aan dat het niet kan, maar de beste oplossing lijkt me nog gewoon een vps. Die zijn er voor redelijke bedragen per maand ook te krijgen en dan kan je gewoon zonder problemen je eigen tools draaien omdat je bij je eigen server root-toegang hebt. Zoiets dus: http://www.flexservers.nl/vps/debian-128.php
Bedankt, maar zou 128 al voldoende zijn. Misschien is het dan ook een mogelijkheid om cronjob te gebruik ja. Zo kan je beetje de hoeveelheid cpu gebruik beheren. Bezoekers moeten de website namelijk ook gewoon kunnen bekijken.

Maar denk dat ik dan wel voor de Plesk optie ga. Ik heb namelijk niet super veel verstand van Linux om eerlijk te bekennen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
Sowieso zou ik het inderdaad met een cronjob doen o.i.d. zodat de bezoeker niet op dit proces hoeft te wachten. Dat kost veel teveel tijd en je hebt alle problemen die bij het http protocol horen met timeouts e.d.
Pagina: 1