Voor mijn weblog ben ik bezig met een monitor review. Mijn eerste review op dit gebied, dus ik ben nog wat zoekende naar goede testmethoden. Aangezien ze er hier op Tweakers wat meer ervaring mee hebben, heb ik een aantal reviews doorgenomen. Nu wordt er in de reviews ook vaak getest op ghosting. Hoewel dit onderwerp voor mijn doel (fotografie) nauwelijks van belang is lijkt het me wel aardig om hier ook naar te kijken.
Hiervoor heb ik de Passmark MonitorTest gepakt en de test uit de recente review van een Asus (pixel percistency). In de review staat dat ze een foto van het beeld maken met 1/100s en kijken of ghosting terug te zien is op de foto.
Als ik deze zelfde test uitvoer krijg ik wisselende resultaten. De ene keer is er wel een 'trail' te zien en de andere foto niet. Wat voor een conclusie valt daar dan uit te trekken? Doe ik wellicht iets verkeerd?
Ik hoor graag jullie suggesties..
Elja
Hiervoor heb ik de Passmark MonitorTest gepakt en de test uit de recente review van een Asus (pixel percistency). In de review staat dat ze een foto van het beeld maken met 1/100s en kijken of ghosting terug te zien is op de foto.
Als ik deze zelfde test uitvoer krijg ik wisselende resultaten. De ene keer is er wel een 'trail' te zien en de andere foto niet. Wat voor een conclusie valt daar dan uit te trekken? Doe ik wellicht iets verkeerd?
Ik hoor graag jullie suggesties..
Elja
Photofacts; weblog over fotografie..