[Vista SP1] BSOD's door video-drivers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een GF8800GTX met de laatste WHQL-drivers (169.25) op een verse installatie van Vista 64 Ultimate SP1 (nou ja, Ultimate :s) en bij het draaien van een simpel 3D-demo'tje krijg ik verschillende keren de melding dat 'het videostuurprogramma niet meer reageert', gecombineerd met zwarte schermen en op het einde afgewerkt met een blauw schermpje. Ok, laten we die problemen eens rapporteren, zo kan er tenminste wat aan gedaan worden, maar dan krijg ik de melding dat ik geen internettoegang heb (IE, Mail en MSN werkten wel). Ok, na 10 keer proberen werkt het wel en krijg ik deze geniale tip:
Dit probleem is veroorzaakt door NVIDIA Graphics Driver. Dit programma is gemaakt door NVIDIA Corporation. NVIDIA Corporation heeft momenteel geen oplossing voor het probleem dat u hebt gemeld.

Aanbeveling

Met de volgende stappen voor probleemoplossing kunt u voorkomen dat het probleem zich opnieuw voordoet.

Download en installeer een bijgewerkte versie van NVIDIA Graphics Driver vanaf een van deze locaties:
-Microsoft Update
-NVIDIA Corporation

Neem contact op met de computerfabrikant als er geen bijgewerkt stuurprogramma voor NVIDIA Graphics Driver beschikbaar is.

Neem contact op met NVIDIA Graphics Driver voor ondersteuning voor de nieuwste versie van NVIDIA Corporation.
Deze Gouden Tip heb ik het voorbije jaar al verschillende keren zien langskomen. Is het normaal dat je meer dan een jaar na de release van een videokaart van 600€ en en een besturingssysteem van 200€ (ik ben dan nog niet zo gek om het retail te kopen) nog steeds geen vertrouwen kunt hebben als deze samenwerken? En dit na 10 WHQL's (voor alle duidelijkheid: Windows Hardware Quality Labs) en een Service Pack? Dit zijn mijn verdere specs. Nog meer mensen met dergelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Helaas is het dus nog steeds zo dat een en ander niet goed werkt onder Vista.
Ik hoor ook regelmatig van problemen met videokaarten i.c.m. dat OS.

Heb je al oudere drivers geprobeerd?

Ik heb in de periode dat Crysis net uit was ook Vista gehad (Ik had toen ook een 8800gtx) en ik had geen problemen.

Eventueel ook de kaart in een Windows Xp omgeving testen, voor hetzelfde geld is je kaart gewoon defect...

[ Voor 49% gewijzigd door HugoBoss1985 op 18-04-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

WHQL zegt op zich niet zo heel veel hoor.
Het zal niet voor het eerst zijn dat een driverbakker een submit doet voor een WHQL certificering en uiteindelijk niet dezelfde package laat uitrollen.

http://blogs.msdn.com/old...ive/2004/03/05/84469.aspx

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 23:35
Ik had ook last van vage vastlopers en foutmeldingen (Vista Home Permium 64 icm HD3870). Het bleek dat sommige componentjes van mn videokaart te heet werden en daardoor vage problemen gaven.
Leg is 1 of 2 ventilators onder in je kast en laat ze naar boven op je videokaart blazen. Zorg wel dat ze van onder lucht aan kunnen zuigen dus draai een paar van die schroefjes half in de montage gaatjes van de ventilator(s). Helpt dat?

Ik heb echt een hele goeie PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen oudere drivers geprobeerd, deze dateren trouwens van december, sindsdien zijn er geen WHQL's meer uitgebracht voor de 8800GTX, alsof er geen werk meer aan de winkel is. Mijn videokaart loopt op stocksnelheid en de behuizing is zeer goed geventileerd, vóór het SP heb ik er nog zonder problemen HL2, Stalker en Crysis mee uitgespeeld. Het ging trouwens over de 'Plastic Final Audition'-demo die je hier kan downloaden: http://awards.scene.org/awards.php?year=2005

In XP en vóór het SP ging dit telkens perfect, verder maakt het me trouwens niet eens zo veel uit waaraan het ligt, het ergste vind ik dat een simpel demo'tje je hele pc kan laten crashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je de NVidia-supplied driver volledig deinstalleert en met de standaard door Microsoft meegeleverde basic NV driver werkt (ok, non-accelerated) krijg je dan ook om de haverklap BSOD's ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die zijn toch nog ouder? Wat bedoel je met 'non-accelerated'? Het is trouwens niet om de haverklap, maar tot nu toe één keer bij die 3D-demo.
Pagina: 1