Toon posts:

HP 510 accu en netsnoer probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakertjes.

Ik heb een probleem met mijn HP 510. De capaciteit van de accu nam na enige tijd echt enorm af. Op het moment werkt het Li-Ion batterijtje helemáál niet meer. Echt niets dus.. Ik heb 'm in de diepvries gegooid (toen ik nog dacht dat het een NiMH was).. Dus de accu heb ik bij deze al verkloot.

Maar daar los van, aan de netstroom hangen is de laatste tijd ook problematisch. Laptop valt aan de kabel uit, zeer storend dus. Na 3 seconden valt het beestje alweer uit. Als ik aan de kabel draai (zeg maar dat stekketje wat in de laptop steekt) valt 'ie al eerder uit, zal deze dan kapot zijn? Weet dat dat voor jullie op afstand natuurlijk ook moeilijk te zeggen is.. Nu is die kabel niet meer in de beste staat, dus daar kan het best aan liggen. Hoe kan ik testen of er niets met de laptop zelf mis is? Want ik wil best een nieuwe accu + netsoer bestellen, maar dan wil ik ook zeker weten dat de zooi dan gewoon werkt.

Laptop is net wat over het jaar oud. Nu staat er achter op de laptop 'warranty 1 year'. Klopt dit wel? Ik heb namelijk op school ooit eens een korte cursus Europees recht gedaan waar ik mij vaag uit kan herinneren dat de garantie minimaal 2 jaar moet zijn. Kan dit echter niet makkelijk terugvinden, de een zegt van wel, de ander weer van niet. Iemand die hier uitsluitsel over weet te geven?

En ten tweede. Weet iemand een plek waar ik die spullen goedkoper kan bestellen :D? HP PartSurfer is best duur..

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-01 18:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 22:24:
Beste tweakertjes.

Ik heb een probleem met mijn HP 510. De capaciteit van de accu nam na enige tijd echt enorm af. Op het moment werkt het Li-Ion batterijtje helemáál niet meer. Echt niets dus.. Ik heb 'm in de diepvries gegooid (toen ik nog dacht dat het een NiMH was).. Dus de accu heb ik bij deze al verkloot.

Maar daar los van, aan de netstroom hangen is de laatste tijd ook problematisch. Laptop valt aan de kabel uit, zeer storend dus. Na 3 seconden valt het beestje alweer uit. Als ik aan de kabel draai (zeg maar dat stekketje wat in de laptop steekt) valt 'ie al eerder uit, zal deze dan kapot zijn? Weet dat dat voor jullie op afstand natuurlijk ook moeilijk te zeggen is.. Nu is die kabel niet meer in de beste staat, dus daar kan het best aan liggen. Hoe kan ik testen of er niets met de laptop zelf mis is? Want ik wil best een nieuwe accu + netsoer bestellen, maar dan wil ik ook zeker weten dat de zooi dan gewoon werkt.
Als ik dit zo lees lijkt het een los contact te zijn. Of dit in de kabel zit of in de connector van de laptop zelf wordt lastig, maar door voorzichtig de kabel te bewegen op verschillende punten ken je een eventuele breuk proberen te achterhalen. Dit doe je door de kabel in twee handen te nemen en probeer alleen het deel tussen je handen in te bewegen. ( moeilijk uit te leggen :) )
Laptop is net wat over het jaar oud. Nu staat er achter op de laptop 'warranty 1 year'. Klopt dit wel? Ik heb namelijk op school ooit eens een korte cursus Europees recht gedaan waar ik mij vaag uit kan herinneren dat de garantie minimaal 2 jaar moet zijn. Kan dit echter niet makkelijk terugvinden, de een zegt van wel, de ander weer van niet. Iemand die hier uitsluitsel over weet te geven?
Als de laptop net iets meer dan een jaar oud is, dan heb je hem ook wel redelijk "uitgewoond" (als ik dat zo mag zeggen). Ik heb redelijk wat ervaring met de business laptops van HP en dit zijn over het algemeen zeer degelijke laptops. (al hoe wel ik de 510 serie niet ken, ik heb hier een 6715s, 6400 en een 6910p liggen)

De twee jaar garantie is, zover ik weet, een advies van de EC landen hoeven dit niet op te volgen. Nu heeft Nederland dit weer op zijn eigen manier ingevuld. Ik geloof dat in het eerste half jaar of jaar de garantie so-ie-so alles dekt, na het eerste jaar worden eventuele reparatie kosten gedeeld.

Daarnaast is er ook nog zoiets als wat mag je voor levens duur verwachten van het betreffende apparaat, van een laptop mag je verwachten dat deze zeker 3 jaar zonder problemen mag meegaan. Overigens de accu valt over het algemeen hier buiten. Vaak sta je dus nog wel in je recht om na het eerste jaar nog garantie of deels garantie te claimen, maar probeer dit ook maar eens te krijgen, dat is een tweede. :/
En ten tweede. Weet iemand een plek waar ik die spullen goedkoper kan bestellen :D? HP PartSurfer is best duur..
Probeer deze eens: http://www.replacedirect....usiness-notebook/510.html

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/