Toon posts:

wireless probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.
Ik heb een KPN speedtouch 780 (internet+bellen) deze is draadloos en bedraad in gebruik in ons chalet (beheerder chalet camping) nu wil ik de camping voorzien van internet en heb daarvoor een sweex LW050 (extended range) draadloze router bij gekocht.
Daar heb ik een rondstraal planar externe antenne aangehangen, dat werkt op zich prima, ontvangst is overal goed tot redelijk.
Het probleem is echter, als ik de sweex aan de speedtouch hang, d.w.z. poort 4 van de speedtouch aan de WAN ingang van de sweex, dan zie ik dat de verbinding tot stand komt, maar er is geeen internet mogelijk, klik ik op het icoon van de draadloze sweex verbinding, (wireless network connection) dan zie ik dat deze alleen maar sent en niet recieved.
Ik heb ook al een crossed cable geprobeerd, maar dan doet er helemaal niets.
ik heb de wepkey gecontroleerd deze klopt ook, op mijn PC zie ik onder het menu van de linksyskaart wmp11 dat er verbinding is, maar het is maar één kant op.
Wat doe ik fout???
dus voor de duidelijkheid: adsl lijn gaat speedtouch 780 in, speedtouch hangt aan pc en draadloze laptops, sweex draadloze router hangt aan poort 4 van de speedtouch, daar moet dan de camping op kunnen inloggen.
ik zie dat de verbinding er is, WAN lampje brandt, maar er is geen internet mogelijk.
graag reacties op time_out@hotmail.com

groet Fred :?

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:31

Twazerty

AVCHDCoder developer

niet aan de wan van je sweex router gooien maar een andere uit/ingang

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Twazerty schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 21:58:
niet aan de wan van je sweex router gooien maar een andere uit/ingang
Moet werken.

En mischien moet je even een betere beveiliging erop zetten(wel rekening mee houden dat sommige netwerkkaarten het niet zullen ondersteunen).
Of er een gateway tussen gooien met een Ticket systeem?
Heb je ook nog iets ingesteld dat een bepaald persoon maximaal zoveel kB's mag gebruiken ?
I.v.m. iemand die ze torrent aanzet en heel de verbinding vol trekt!

offtopic : Email uit je naam halen anders trek je spam aan ;)
Groeten hoeft niet op GoT

[ Voor 29% gewijzigd door LuckY op 18-04-2008 23:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
werkt dus niet, ik heb de sweex aan een lanpoort van de speedtouch gehangen, er is wel verbinding draadloos, maar het is maar 1 kant op, de sent kant dus.
de receive kant blijft op 0 staan.
LuckyY schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:02:
[...]

Moet werken.

En mischien moet je even een betere beveiliging erop zetten(wel rekening mee houden dat sommige netwerkkaarten het niet zullen ondersteunen).
Of er een gateway tussen gooien met een Ticket systeem?
Heb je ook nog iets ingesteld dat een bepaald persoon maximaal zoveel kB's mag gebruiken ?
I.v.m. iemand die ze torrent aanzet en heel de verbinding vol trekt!

offtopic : Email uit je naam halen anders trek je spam aan ;)
Groeten hoeft niet op GoT

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels het probleem opgelost, nu het signaal nog versterken, iemand daar ideeën over?
ik heb de sweex nu aan een planar antenne hangen.
zijn er ook versterkers te krijgen ??

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Linksys heeft WEP extenders.
Je kan het proberen maar ik vertrouw niet zo op wep.
Hier heb je een tweedehandse uit de Pricewatch die je kan proberen of het werkt. Hoeft aleen op het lichtnet aangesloten te worden.
V&A aangeboden: Linksys WRE54G Range Expander (54Mbps)

Misschien moet je andere zoeken waar je ook een andere antenne op kan schroeven :)
maar je moet sowieso beschikken over lichtnet heb je daar al aan gedacht hoe je dat voor elkaar krijgt.

[ Voor 67% gewijzigd door LuckY op 19-04-2008 21:40 ]

Pagina: 1