Probleem met Linksys WRT 160N

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116336

Topicstarter
Ik heb een Linksys WRT160N aangeschaft ter vervanging van mijn Linksys WRT54G, die op de zolder door draadloze apparatuur maar matig ontvangen werd. Daarbij hingen aan de WRT54 nog 3 bekabelde PC's.
De WRT54 G was verbonden met een ZyXEL Prestige 2602H-61 Internet Sharing Gateway waar de ADSL van Tiscali/Telfort op binnenkomt.
De internetverbinding lukte vreemd genoeg alleen maar als ik de kabel vanaf de Zyxel niet in de internetpoort van de WRT54 prikte, maar in één van de andere 4 netwerkpoorten. De netwerkpoort blijft dus LEEG.

Nu probeer ik de WRT 160N te installeren. Het installatiemenu vraagt of ik hem wil koppelen aan een bestaande oude router of dat ik de oude router wil vervangen. Daarbij heb ik gekozen voor het laatste.

De kabel vanuit de Zyxel heb ik nu volgens de instructies in de Internet-poort van de 160N geprikt, en de kabels van de resterende PC's in de netwerkpoorten. Het installatieprogramma meldt dat alles geslaagd en geconfigureerd is.
Toch heb ik geen internet op de bekabelde PC's ( pagina niet gevonden ), en ook geen internet op de draadloze PC's ( wel WEP-sleutel netjes ingevoerd )

Wat gaat er allemaal fout? :'(
I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je moet hem dacht ik (uit mijn hoofd) wel in de WAN poort doen.
Je wilt hem juist koppelen aan je bestaande router.!
En je beveiliging moet je nog even nakijken.
Wep is de slechtste beveiliging op geen beveiliging na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116336

Topicstarter
LuckyY schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 22:58:
Je moet hem dacht ik (uit mijn hoofd) wel in de WAN poort doen.
Je wilt hem juist koppelen aan je bestaande router.!
En je beveiliging moet je nog even nakijken.
Wep is de slechtste beveiliging op geen beveiliging na.
Wat moet in de WAN-poort?

Ander idee: ik laat de besstaande Linksys WRT 54G staan, en sluit op de zolder de LAN-kabel uit de Linksys die eerst in de zoldercomputer zat aan op de Internetpoort van de WRT 160N. Vervolgens koppel ik de zolder PC dan weer aan een Lan-poort van de 160N. Kan dat wel of moet ik dan nog iets in de instellingen van de WRT 54 G wijzigen?

DHCP: Autoamic configuration
DHCP-server : Disabled.
DDNS : uit.
Mac Address Clone: Enabled
Advanced Routing: Gateway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266047

Prik de internet lijn van de Zyxtel in 1 van de 4 ethernetporten, niet in de wan/internet port van de lynksys. Zet ook de dhcp functie uit van de lynksys, dit laat je dan doen door de Zyxtel, werkt prima. Alleen valt bij mij ook elke keer de wifi uit, moet de firmware nog updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arifje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:22
Beetje een te late reactie, maar het zelfde probleem had ik ook.

Oplossing die ik heb gevonden en heb gedaan.

Je Zyxel Router geeft een gateway van 192.168.1.254

Je LinkSyS Router gateway is 192.168.1.1

Zyxel router geeft aan je linksys router een client ip adres vanuit zyxel DHCP
192.168.1.xx

Waardoor je internet ook dus blokkeert.

Oplossing is dus dat je linksys router ip veranderd naar 192.168.2.1 inplaats van 192.168.1.1

als je dit hebt gedaan zie je ook gelijk daarna dat je op het net kan.

Veel succes.

>:)