Harde bovenkant is dat als je met een stift iets erop schrijft, dat je dan een soort schuurgeluid hoort. De bovenkant is dus ruw, de zachte cd's zijn meestal noname cd's, met een glad oppervlak. Ik heb wel goede noname cd's gevonden met een harde bovenkant, maar meestal vertrouw ik toch op mijn kodak ultima's. Volgens mij zijn die Aopens zo kut, omdat die krengen 10k rpm spinnen, is volgens mij niet echt goed voor een cd, stond zelfs in het boekje dat je geen cd's moest gebruiken met krassen, anders werden ze steeds erger, dat zegt dus genoeg
Helaas wilden de gasten v Powerline mijn cdrom niet ruilen voor een andere, maar ik kan hun wel begrijpen, want dan zouden alle Aopens die ze hadden verkocht terugkomen. Beste is eigenlijk om een 40x te kopen, maar die zijn haast niet te krijgen omdat de 40x+
modellen beter zou, dus niet

Jammer dat die TrueX dingen van Kenwood zo brak zijn, te veel problemen met vanalles, anders was dat de ideale cdrom speler. Spint tenminste niet met 10k rpm, en maakt geen straaljagergeluiden zoals mijn Aopen