Toon posts:

Vraag Mutlimonitoring met 780fx en 780g

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag die betrekking heeft op het multimonitoren van de 780fx en 780g chipset.

Nu kun je met het 780g chipset samen met een HD3450 4 monitoren op aansluiten.
Nu wil ik zelf miss op een 780g chipset niet een HD3450 steken maar een HD3870.

Nu weet ik wanneer je spellen speelt met een HD3870 op een 780g chipset er niet hybrid crossfire word benut omdat het geen presatatiewinst oplevert.

Maar wat ik mij dus afvraag waar ik dus niet zeker van ben. Als je de HD3870 in de 780g chipset steekt en computer aandoet schakelt de onboard IGP dan direct uit? of kun je gewoon in windows hybrid crossfire toepassen zodat je wel 3 schermen erop kunt aansluiten? 2 schermen op HD3870 en 1 scherm op de onboard IGP of andersom?

Nu een andere vraag met betrekking tot de 780fx chipset.

Als ik nu 2 HD3870's in het 780fx chipset steek is het dan gewoon mogelijk om 4 schermen daar op aan te sluiten?

Ik hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven die hier ervaring mee heeft zodat ik helemaal zeker van mijn zaak ben.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:29

KneoK

Not in a million lightyears

Naar mijn weten kun je uit elke fysieke uitgang beeld krijgen. Ik weet niet of Crossfire dezelfde "beperkingen" heeft als SLI, maar dat zou betekenen dat je Crossfire dus wel uit moet hebben staan om alle beeldschermen aan te sturen. Als je Crossfire inschakelt zul je maximaal 2 schermen kunnen aansturen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:46
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:26:
Maar wat ik mij dus afvraag waar ik dus niet zeker van ben. Als je de HD3870 in de 780g chipset steekt en computer aandoet schakelt de onboard IGP dan direct uit?
Dat was in principe alleen zo bij IGP's die verbonden waren via AGP, aangezien AGP maar één apparaat aan kan. Uitzondering hierop was de ATI 9100 chipset, als je hier een AGP kaart indrukte deed de IGP zich voor als PCI apparaat en kon je zowel videokaart als IGP gebruiken.*
of kun je gewoon in windows hybrid crossfire toepassen zodat je wel 3 schermen erop kunt aansluiten? 2 schermen op HD3870 en 1 scherm op de onboard IGP of andersom?
Weet niet of hybrid crossfire werkt met de 3870, maar anders lijkt me dat je ze gewoon als losstaande kaarten kunt gebruiken en dus 4 schermen aan kan sturen. Maar heb er zelf geen ervaring mee, dus zekerheid kan ik je niet geven :)

* Las ik net op de ATI site ;)

Mooi overzichtje stond er ook nog :
Afbeeldingslocatie: http://game.amd.com/us-en/content/images/crossfirex/CF_combo_chart_Dec07.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Nielson op 18-04-2008 20:09 ]

Verwijderd

als het goed is kan het wel ja
in de bios moet je dan multi monitor aan zetten . (ik heb een 780g0
alleen crosfire is niet mogelijk met een kaart die een hogere type nummer is dan 3470.
Dan word de igp uitgeschakelt.

Er komt ook een 780g igp uit met 2xpci-e 8x aansluiting
dan is er de mogelijkheid om 2x3470 samen met de igp te laten werken.
Dit is geen m-axt bordje

Toch vraag ik me af wat er gebeurt als je een ati hd3450 op pci-e 1x slot zet
Dus igp en pci-e 16x 3450 en ook pci-e 1x 3450.
Aangezien sommige m-atx borden wel een pci-e 1x hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 00:59:
als het goed is kan het wel ja
in de bios moet je dan multi monitor aan zetten . (ik heb een 780g0
alleen crosfire is niet mogelijk met een kaart die een hogere type nummer is dan 3470.
Dan word de igp uitgeschakelt.

Er komt ook een 780g igp uit met 2xpci-e 8x aansluiting
dan is er de mogelijkheid om 2x3470 samen met de igp te laten werken.
Dit is geen m-axt bordje

Toch vraag ik me af wat er gebeurt als je een ati hd3450 op pci-e 1x slot zet
Dus igp en pci-e 16x 3450 en ook pci-e 1x 3450.
Aangezien sommige m-atx borden wel een pci-e 1x hebben?
Jij hebt een 780g bord met een hd3450? of een hd350/70?

Verwijderd

ik heb een 780g met hd3470
crossfire x word ook alleen ondersteunt onder vista met igp
Pagina: 1