Ik heb geprobeerd om de driver voor mijn nForce moederboerd (Asus Striker Extreme) te updaten naar de laatste versie van Nvidia (9.99.09, 9.64 package). Hierna wil mijn systeem niet meer booten. Tijdens de post wordt alles netjes weergegeven (Vista Ultimate 64Bit staat op een mirrored array), maar nadat de groene process indicator verschijnt stopt alle HD-activiteit. Het lijkt erop dat Vista de disks niet meer "ziet" door de nieuwe drivers. De process indicator blijft vervolgens gewoon lopen, maar er gebeurt helemaal niets meer. Ik heb hierop geprobeerd om middels een repair naar een tijdstip voor de driver update terug te gaan, alleen herkent repair de disk niet waarop Vista staat. Ik kan wel browsen over mijn C-schijf (=driveletter waar Vista staat, kan de Windows directory ook gewoon zien) maar deze wordt niet als zodanig herkent. Als ik extra drivers wil opgeven (er staan verschillende versies op de C-schijf), resulteert dit in een 0x0000007E stop error. Hierbij wordt verder geen driver genoemd. Ik heb al de CMD-versie van de repair geprobeerd. Deze laat wel de restorepoints zien en lijkt ook wel bestanden te vervangen, alleen heeft deze de hele afgelopen nacht op status "finalizing restore" gestaan. Toen maar geboot, met nog steeds hetzelfde resultaat: de process indicator loopt oneindig door en er is geen HD-activiteit meer.
Systeemgegevens:
Asus Striker Extreme moederbord
Intel Core 2 Duo E8400 CPU
EVGA GeForce 8800 GTS 512
2 x Samsung HD501LJ (RAID Mirror, Boot)
1 x Maxtor 6B200M0
Zalman 750W voeding
Windows Vista Ultimate 64Bit
Systeemgegevens:
Asus Striker Extreme moederbord
Intel Core 2 Duo E8400 CPU
EVGA GeForce 8800 GTS 512