Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat64
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 11:35
Ik heb geprobeerd om de driver voor mijn nForce moederboerd (Asus Striker Extreme) te updaten naar de laatste versie van Nvidia (9.99.09, 9.64 package). Hierna wil mijn systeem niet meer booten. Tijdens de post wordt alles netjes weergegeven (Vista Ultimate 64Bit staat op een mirrored array), maar nadat de groene process indicator verschijnt stopt alle HD-activiteit. Het lijkt erop dat Vista de disks niet meer "ziet" door de nieuwe drivers. De process indicator blijft vervolgens gewoon lopen, maar er gebeurt helemaal niets meer. Ik heb hierop geprobeerd om middels een repair naar een tijdstip voor de driver update terug te gaan, alleen herkent repair de disk niet waarop Vista staat. Ik kan wel browsen over mijn C-schijf (=driveletter waar Vista staat, kan de Windows directory ook gewoon zien) maar deze wordt niet als zodanig herkent. Als ik extra drivers wil opgeven (er staan verschillende versies op de C-schijf), resulteert dit in een 0x0000007E stop error. Hierbij wordt verder geen driver genoemd. Ik heb al de CMD-versie van de repair geprobeerd. Deze laat wel de restorepoints zien en lijkt ook wel bestanden te vervangen, alleen heeft deze de hele afgelopen nacht op status "finalizing restore" gestaan. Toen maar geboot, met nog steeds hetzelfde resultaat: de process indicator loopt oneindig door en er is geen HD-activiteit meer.

Systeemgegevens:
Asus Striker Extreme moederbord
Intel Core 2 Duo E8400 CPU
EVGA GeForce 8800 GTS 512
2 x Samsung HD501LJ (RAID Mirror, Boot)
1 x Maxtor 6B200M0
Zalman 750W voeding
Windows Vista Ultimate 64Bit

Check hier mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat64
*kuch*

Check hier mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat64
Hmm, het lijkt een probleem te zijn met de MBR ofzo. Ik kan de disk gewoon browsen als ik de system repair options van Vista draai. Aan de inhoud ligt het dus niet....

Ik heb er net een nieuwe disk ingehangen om daar Vista opnieuw op te installeren, maar dat werkt om de een of andere reden ook niet. Ik kan een nieuwe partitie aanmaken op de nieuwe disk, maar de setup blijft aangeven dat er geen disk gevonden is die aan de criteria voor de Vista installatie voldoet.

Iemand een idee hoe ik het MBR (o.i.d) probleem kan oplossen?

Check hier mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
MBR kan je oplossen met Vista DVD, en dan fixmbr en fixboot, in de reparatieconsole.
Dit was toch het geval bij XP...

En anders Hiren's Boot CD of The Ultimate BootCD ?

Maar het lijkt mij vreemd dat je dan geen Vista installatie kan doen op een andere schijf...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat64
Petervanakelyen schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:13:
MBR kan je oplossen met Vista DVD, en dan fixmbr en fixboot, in de reparatieconsole.
Dit was toch het geval bij XP...

En anders Hiren's Boot CD of The Ultimate BootCD ?

Maar het lijkt mij vreemd dat je dan geen Vista installatie kan doen op een andere schijf...
Bedankt voor je reply.
De beide programma's die je noemt bestaan niet in de Vista repair.

Ik heb zojuist de setup nogmaals gedraaid. De nieuwe disk staat als disk1 in de lijst. Ik heb er een partitie van 90GB op aangemaakt voor de installatie. Als ik deze disk selecteer, krijg ik de melding "Windows is unable to find a system volume that meets its criteria for installation". Kan dit iets te maken hebben met de bestaande installatie op de disk die niet meer wil booten?

Check hier mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
..of met de driver die niet correct is. Diezelfde melding kreeg ik met een Intel raid chipset met een verkeerde driver.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Repeat64 schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:24:
[...]

Bedankt voor je reply.
De beide programma's die je noemt bestaan niet in de Vista repair.

Ik heb zojuist de setup nogmaals gedraaid. De nieuwe disk staat als disk1 in de lijst. Ik heb er een partitie van 90GB op aangemaakt voor de installatie. Als ik deze disk selecteer, krijg ik de melding "Windows is unable to find a system volume that meets its criteria for installation". Kan dit iets te maken hebben met de bestaande installatie op de disk die niet meer wil booten?
Hiren's Boot CD al geprobeerd ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1