ip-adres in PPTP-verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Sourcefinder
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-05-2025
Beste tweakers,

Ik heb een PC met Vista Business (32-bit). Hiervandaan kan ik een PPTP-verbinding maken met het bedrijfsnetwerk. RDC en pingen lukt. In Windows XP (professional) kan ik een IP-adres van een PC (met Vista of XP) op het netwerk opzoeken en daarna een netwerkverbinding met gedeelde mappen maken. Maar het zoeken op IP-adres in Vista lukt me niet, wat ik ook probeer. Misschien zoek ik niet goed genoeg, maar zelfs op de Microsoft-site krijg ik geen antwoord op deze vraag. Weet iemand hoe ik in de windows verkenner op IP-adres van een VPN-verbinding kan zoeken?

Alvast bedankt voor de reacties!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je kan het gaan Proberen met een netwerk scanner die alle ip's een ping stuurt.
maar ik begrijp eigenlijk niet wat je precies bedoelt .
Wil je gewoon de computers die in het netwerk zitten zien ?

• Sourcefinder
Hey LuckyY,

Ja, klopt. Maar ik wil ze ook kunnen zoeken op IP-adres. In Windows XP kon je zoeken op een IP-adres van een andere PC. In Vista zie ik echter nergens een mogelijkheid om dat te doen. Pingen gaat al goed (dus netwerkscanner is niet nodig).

Door te zoeken op een IP-adres kun je direct alle gedeelde mappen zien van de betreffende PC. Niet alleen binnen het LAN-netwerk, maar ook computers op een andere plaats via een VPN-verbinding. Dat mis ik nu.

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-02 07:49
Sourcefinder schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:26:
Hey LuckyY,

Ja, klopt. Maar ik wil ze ook kunnen zoeken op IP-adres. In Windows XP kon je zoeken op een IP-adres van een andere PC. In Vista zie ik echter nergens een mogelijkheid om dat te doen. Pingen gaat al goed (dus netwerkscanner is niet nodig).

Door te zoeken op een IP-adres kun je direct alle gedeelde mappen zien van de betreffende PC. Niet alleen binnen het LAN-netwerk, maar ook computers op een andere plaats via een VPN-verbinding. Dat mis ik nu.
\\ipadres
in uitvoeren box? Gewoon in plaats van de naam...

• Sourcefinder
Bedankt voor het idee. Maar nee, ook dit werkt niet. Heb ook al gebprobeer gewoon in explorer te typen op deze manier, maar ook dat helpt niet.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Vista netwerkcentrum even goed instellen?

• Sourcefinder
Ho wacht even! Op 1 of andere manier lukt het nu wel!? Niet in de 'zoeken' box van de verkenner, maar dus wel via internet explorer! Bedankt voor het meedenken! Blijft overigens wel vreemd dat je er niet gewoon op kan zoeken...

• Sourcefinder
Nee, dat was al wel goed ingesteld, wel is er sprake van 2 verschillende netwerkgroepen (maar dat is ook logisch).
Pagina: 1