Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP]VMware (player) driver zorgt voor reboots

Pagina: 1
Acties:

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 00:51
[Gebruikmakend van de op dit moment laatste versie, VMware-player-2.0.3-80004]
Op mijn laptop, met deze specs (intel graphics, 2g geheugen), probeer ik vmware te installeren. Ik loop hierbij tegen het probleem aan dat de installatie niet wordt afgemaakt, maar dat de computer reboot wanneer hij bijna klaar is (automatically reboot on bsod staat uit).

Na de installatie herstart de computer ook vanzelf na enkele minuten (wanneer hij bijna klaar is met het laden van alles wat er geladen moet worden bij het opstarten).

Ik heb na behoorlijk wat zoeken het probleem al kunnen herleiden tot het opstarten van de vmx86 driver, die aan het eind van de installatieprocedure wordt geinstalleerd.
Met behulp van dit topic op een ander forum, vond ik de ENIGE referentie naar iemand die dit probleem ook had. Deze persoon heeft ook een oplossing gevonden om vmware alsnog goed geinstalleerd te krijgen en op deze manier is het mij ook gelukt. Na de mislukte installatie voerde ik deze stappen uit om vmware te installeren:

* disable vmx86 driver bij hidden components in de devicemanager.
* reboot
* verwijder half-geinstalleerde installatie van vmware met "[installer exe] /c"
* herinstalleer (gaat nu goed)
* reboot
* driver weer aanzetten
* reboot

Hierna had ik opnieuw het probleem van eerder: wanneer deze driver (vmx86) wordt gestart, crasht de computer. Ik heb dit getest tot het punt waar ik hem op een soort manual mode (opstarten met 'disabled', 'veranderen naar automatic' en daarna naar 'demand') heb kunnen installeren. Wanneer ik dan op start druk, om de driver te starten, is het resultaat gelijk aan een harde reset.

Ik ben hier al de hele dag mee aan het stoeien geweest (in totaal al meer dan 30 reboots ;) ) en ik heb eigenlijk geen ideeen meer van wat ik zou kunnen proberen om de driver wel werkend te krijgen, maar niet mijn computer omzeep helpen.

Nog wat dingen die ik geprobeerd heb:
* Een andere versie van vmware (2.0.3.8004 en 2.0.2.x (had ik nog lokaal staan))
* Hetzelfde proberen met virtualbox (komt bij het starten van het (ook XP) image niet verder dan het windows 'bootmenu' (F8) (versie 1.5.6)
* vmware (2.0.3.8004, tar.gz variant) onder linux (dualboot aanwezig): kan geen virtual machine van een samba share laden (foutmelding: iets over het niet kunnen maken van een memory page) en te weinig ruimte om het volledig hierheen te zetten.
* virtualbox 1.5.6 onder linux: idem windowsvariant.

Als er nog iemand is die een ander virtualisatiepakket kent dat vmdk's kan openen of nog liever: weet wat je met vmware aan moet -- mijn dank is groot :)

[ Voor 8% gewijzigd door SilentStorm op 18-04-2008 18:11 . Reden: [/url] erbij ]

Localhost is where the heart is

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

VMware player/wkst/server hoort in CSA thuis - enkele reis richting ginder dus.

Overigens wil ik graag kwijt dat zowel dat artikel op OSx86 (bootcamp probleem misschien?) als je openingspost niet echt exact is over de builds die gebruikt zijn, dat wil soms behoorlijk schelen.

[ Voor 55% gewijzigd door alt-92 op 18-04-2008 17:40 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 00:51
offtopic:
Versienummers toegevoegd; bedankt voor je move. Ik was wat onzeker van het te gebruiken forum. Met als beste oplossing het aan de praat krijgen van de windows versie heb ik geloof ik verkeerd gegokt :).

Voor alle duidelijkheid, ik probeer op een XP computer een XP vm te draaien (tenminste, wanneer ik vmware of een variant aan de praat krijg). Er is in deze setup geen mac aanwezig, dus bootcamp is hier niet relevant (of ik mis iets bij de mij bekende features van bootcamp ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door SilentStorm op 18-04-2008 18:19 ]

Localhost is where the heart is