8600GTS met 9600GT SLI?

Pagina: 1
Acties:
  • 562 views

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-05 09:21
Titel spreekt voor zich.

Ik heb in mn PC een 8600GTS zitten, en heb er laatst een 9600GT bij geplaatst.
Nou wil ik die in SLI zetten, maar ik vind nergens de optie....
Mijn mobo is een MSI K9N SLI en de kaartjes zijn ook allebei van MSI.
Ik heb de SLI-brug al geplaatst.
Rest van de specs:

-AMD Athlon64 X2 5000+
-3GB DDR2 667MHz
-Windows XP Pro SP2

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 21:48

InSanex

serenity now!

Wikipedia: Scalable Link Interface

Je zal twee identieke kaarten moeten gebruiken

Het weer in Halfweg

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-04 15:45

Swordlord

Act first, think never

Misschien beter eerst research van te voren doen, voor je een aankoopt maakt..
en research doen voordat je topic aanmaakt hier.

want het word tochwel verwacht dat hier enige hardware kennis is, of moeite is gedaan voordat iets word gevraagd.

Maar zoals gezegd.. Je hebt gelijke kaarten nodig
Alleen met ATI/AMD kan op het moment gemengd worden? correct me if am wrong.

[ Voor 11% gewijzigd door Swordlord op 18-04-2008 16:26 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Swordlord schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:25:
Alleen met ATI/AMD kan op het moment gemengd worden? correct me if am wrong.
Klopt, maar alleen met een combinatie die in de tabel staat: Afbeeldingslocatie: http://game.amd.com/us-en/content/images/crossfirex/CF_combo_chart_Dec07.jpg

• Darkstylo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-05 13:47
Zo ver ik weet over SLI moeten beiden kaarten identiek zijn !

[ Voor 26% gewijzigd door Darkstylo op 18-04-2008 16:30 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

• hoipimniet
Dat zegt nvidia idd ook... Maar de 8-serie en de 7-serie waren wel compatibel (naar ik heb gehoord) en mijn 8600 is getest met een 8500GT in SLI en dat werkte ook prima..

Daarbij vroeg ik me af waar ik de SLI optie aan moet zetten.. Ik kan het nergens vinden in zowel nvidia control panel als in mn BIOS......

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:10

Zenix

BOE!

hoipimniet schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:30:
Dat zegt nvidia idd ook... Maar de 8-serie en de 7-serie waren wel compatibel (naar ik heb gehoord) en mijn 8600 is getest met een 8500GT in SLI en dat werkte ook prima..

Daarbij vroeg ik me af waar ik de SLI optie aan moet zetten.. Ik kan het nergens vinden in zowel nvidia control panel als in mn BIOS......
Omdat je drivers dat niet ondersteunen SLI met die kaarten omdat het niet kan!

• hoipimniet
Swordlord schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:25:
Misschien beter eerst research van te voren doen, voor je een aankoopt maakt..
en research doen voordat je topic aanmaakt hier.

want het word tochwel verwacht dat hier enige hardware kennis is, of moeite is gedaan voordat iets word gevraagd.
Research heb ik gedaan, ik werd doorverwezen naar deze site...

Hardware kennis heb ik ook wel redelijk, maar dit forum bestaat omdat andere mensen waarschijnlijk meer kennis hebben....

En btw ik had er wel rekening mee gehouden dattie t niet zou doen, maar zou t toch wel relaxed vinden alsie t wel doet op één of andere manier

Maar goed, too bad... dan maar me 8600 verkopen

[ Voor 3% gewijzigd door hoipimniet op 18-04-2008 16:35 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:25

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je moet toch ook een SLi bridge aanbrengen tussen beide kaarten? Maar zoals reeds gezegd deze combinatie gaat hoogst waarschijnlijk niet werken. In tegenstelling tot CrossFire(X) kan Sli alleen met twee gelijke GPU's overweg. deze hoeven niet op dezelfde klocksnelheid te lopen, maar dan wordt de snelste kaart wel aangepast naar de traagste.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Cards from two separate retail companies will work together in SLI mode, but they must be the same GPU model (e.g. G70, G73, G80, etc). The cards may have different BIOS revisions, different default clock speeds, or even different memory sizes. However, the fastest card – or the card with more memory - will run at the speed of the slower card or disable its additional memory.[16]
Het ligt dus helemaal aan de GPU, niet zozeer aan het typenummer ;) Daar de 8600GTS een G80 is en de 9600GT een G90, gaat het dus niet werken.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Dit is met een klein beetje zoekwerk prima zelf te vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.