Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer met afstandsbediening starten

Pagina: 1
Acties:

• Dimby
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
Hallo mensen,

Ten eerste goedenmiddag ( avond of wat dan ook:P)
Kunnen jullie mij misschien met het volgende helpen.

Wat wil ik
Ik wil mijn pc starten dmv een afstandbediening, door een ontvanger tussen de aan/uit knop te zetten.

Wat ik heb
Ik had oorspronkelijk de volgende Velleman kitjes gekocht, ze werken maar het zend/ontvang bereik is zeer slecht

Zender http://www.velleman.be/es/nl/product/view/?id=351228
Ontvanger http://www.velleman.be/es/nl/product/view/?id=351213

Ik heb ook een Klik-Aaan-Klik-Uit systeem en nog 1 stekkerdoos over dus misschien kan ik hier wat mee doen? Het bereik van deze dingen in namelijk wel groot.

http://www.klikaanklikuit.nl/product_detail.asp?id=35

Het probleem met KAKU is dat het een stekkerdoos ik dus er gaat 220 in en uit. Ik kan solderen en wil heus wel wat maken maar ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen.

Groetjes
Paul du Long

Verwijderd

Ik zelf zou het 1e gebruiken... veel compacter enzo :)
Volgens de specs zou het setje een afstand van 15m binnenshuis moeten kunnen overbruggen, wat heb jij ondervonden dan?

Lijkt mij dan het ''makkelijkste'' (als je de 1e gaat gebruiken) om de ontvanger van stroom te voorzien via de pc voeding ;) (had je wss zelf ook al wel bedacht) in preciepe hoef je dan niks te solderen want zo op het plaatje te zien van de ontvanger gaat het allemaal met schroefjes.

optie 2 is volgens mij bijna hetzelfde alleen wat groter, ik zou zeggen, haal zo'n ding uit elkaar en kijk wat je opties zijn kwa in en uitgang?

Mocht het geen van beide worden, zou je is kunnen googlen naar een pc die gestart word dmv een ''bel''

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 18:10 ]

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
Je kan als je mazzel hebt je computer zo instelen dat hij aangaat wanneer er stroom op komt te staan.

Dan stel je dat in het BIOS en vervolgens doe je er zo`n box tussen die op 220 werkt.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Power on USB / mouse / keyboard in bios al gevonden?

Get Airflow, save the world.

• Dimby
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 18:08:
Ik zelf zou het 1e gebruiken... veel compacter enzo :)
Volgens de specs zou het setje een afstand van 15m binnenshuis moeten kunnen overbruggen, wat heb jij ondervonden dan?

Lijkt mij dan het ''makkelijkste'' (als je de 1e gaat gebruiken) om de ontvanger van stroom te voorzien via de pc voeding ;) (had je wss zelf ook al wel bedacht) in preciepe hoef je dan niks te solderen want zo op het plaatje te zien van de ontvanger gaat het allemaal met schroefjes.

optie 2 is volgens mij bijna hetzelfde alleen wat groter, ik zou zeggen, haal zo'n ding uit elkaar en kijk wat je opties zijn kwa in en uitgang?

Mocht het geen van beide worden, zou je is kunnen googlen naar een pc die gestart word dmv een ''bel''
De kitjes werken ook maar binnenhuis werken ze alleen als je in dezelfde kamer bent als je door een muur zend doet hij het al niet meer daarom wil ik iets anders. Het is anders ( voor in dezelfde kamer ) beetje nutteloos. Ik heb KAKU uit elkaar gehaald en zag niet zoveel er gaat 220 in en op de uitgang staat ook 220v. Ik wil juist helemaal geen volt hebben maar een schakelaar. Mijn PC laten starten als er stroom op komt vind ik een slecht idee. Als ik dan uit zet flikkerd hij meteen alle stroom eraf.

Dus de overgebleven opties zijn:
*Voor KAKU een nieuw relais kopen ??
*Zend/Ontvang bereik van Velleman kits vergroten door nieuwe IR zender en ontvanger ????

Mvg,
Paul du Long

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 16:21

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Heeft Velleman gaan 433MHz zenders/ontvangers? Die werken wel door muren.
Ik begrijp je stukje over waarom je je pc niet op wil laten starten als de stroom aan gaat niet helemaal. Je kunt volgens mij prima je pc instellen dat ie na een power-loss direct weer aangaan. Sluit je vervolgens in je OS je pc af dan gaat ie netjes uit. Wil je dan je PC weer aan hebben dan zet je de klik-aan-klik-uit even uit en weer aan en je pc gaat aan. Het enige risico dat je loopt is dat je perongeluk de uit-knop indrukt.

• Dimby
Ik heb die kitjes zet op de aan en uit knop dus als ik op de afstandbediening (RC) op de knop druk gaat die aan. Als ik dat weer op de knop van de RC druk sluit de computer zicht netjes af ( probeer maar bij je eigen ). Als ik zon systeem op de stekker zet en ik zet de pc aan start die mooi op maar als ik hem uit zet gaat de stroom eraf de PC staat meteen uit.

EDIT: Hoe weet je dat die ontvanger 433MHz is?

[ Voor 6% gewijzigd door Dimby op 19-04-2008 13:56 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het P5W DH moederbord van Asus heeft standaard een afstandsbediening waarmee je de PC onder andere aan en uit kan zetten. Asus heeft nog wel meer moederborden met afstandsbediening zoals de M2N DH en P5V-VM DH. Eigenlijk alles wat DH er bij heeft staan zit die afstandsbediening bij.

Ik weet niet wat je budget is maar misschien is zo'n moederbord wat voor je. Sommige zijn nieuw al niet duur en 2e hands al helemaal niet. Ik weet dat hier voor een nieuw moederbord kopen een beetje lomp is maar dan heb je het wel gelijk helemaal goed. Er zitten dan ook nog meer opties bij zoals Winamp of een ander muziek programma kunnen bedienen met die zelfde afstandsbediening.

Verwijderd

Och och, een beetje te lui om op de knop van je computer te drukken?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:19
Is gebruik van de standby-stand S3 i.c.m. met b.v. een MCE afstandsbediening niet makkelijker? Extra stroomverbruik t.o.v. de normale uit-stand S5 is bijna niks.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:32
Nielson schreef op zondag 20 april 2008 @ 12:38:
Is gebruik van de standby-stand S3 i.c.m. met b.v. een MCE afstandsbediening niet makkelijker? Extra stroomverbruik t.o.v. de normale uit-stand S5 is bijna niks.
Ik dacht dat de MCE afstandsbediening een systeem ook kan aanzetten vanuit S4 (hibernate), dan heb je dus ook geen extra stroomverbruik.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Pagina: 1