telfort langzamer met 780wl ipv stanaard zyxel

Pagina: 1
Acties:

• tommmie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-11-2020
ik heb telfort (20mb) adsl en ik heb de standaard zyxel p-2602-r vervangen door de SpeedTouch 780wl.
Het rare is dat ik op de zyxel structureel een hogere DSL snelheid heb :?

zyxel: 16465 kbps / 1103 kbps
SpeedTouch: 910 / 13.899 kbps (upload na iedere restart op 910)

snapt iemand hoe dit kan, of beter nog hoe ik m'n speedtouch beter kan instellen? _/-\o_
Ik heb de configurator van speedtouch voor het instellen van de 780wl gebruikt.

edit: 'stanaard' in de titel moet natuurlijk 'standaard' zijn :P

[ Voor 7% gewijzigd door tommmie op 18-04-2008 16:37 ]

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-03 07:57
Ik heb precies hetzelfde met een Speedtouch 716v5-WL, alleen train ik down standaard met 1000 kpbs minder in en up met zo'n 90 kpbs minder. Mijn downstream attenuation neemt vreemd genoeg ook met 0,5 db ( van 22 naar 22,5) toe als ik de modems verwissel en dat terwijl de bekabeling precies hetzelfde blijft.

Misschien hebben de Zyxels een betere dsl-chip of een betere communicatie met de dsl-lam in de centrale?

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2025
Zelfde probleem hier met de 780wl . Wil weten of er iemand in is geslaagd om het hoger in te laten trainen en welke waardes daarbij zijn gebruikt???

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Niet zo vreemd. Voor zover ik weet heeft de Zyxel een specifiek getunede firmware voor Tiscali/Telfort.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Chadi
Gunner schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:22:
Niet zo vreemd. Voor zover ik weet heeft de Zyxel een specifiek getunede firmware voor Tiscali/Telfort.
Maar zijn e rniet ergens instellingen in de 780 die je aan kan passen om hoger te trainen??

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

wellicht dan een domme vraag maarre...waarom de speedtouch gebruiken ipv de zyzel ? ik heb hier zelf de wireless versie draaien zonder problemen op max speed

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:24

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Goede vraag... Ik vind die Zyxel's overigens ook !@#$-apparaten, maar om nou te zeggen dat een Speedtouch een verbetering is...
De Zyxel's zijn meestal qua hardware prima in orde, maar de software is ronduit slecht. Bij de Speedtouch modems is meestal beide niet in orde.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Chadi
Ray schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:44:
wellicht dan een domme vraag maarre...waarom de speedtouch gebruiken ipv de zyzel ? ik heb hier zelf de wireless versie draaien zonder problemen op max speed
Zyxel op wireless kan het niet trekken. De CPU kan het niet trekken. Dan daalt de download gelijk heel erg. Is een algemeen bekend probleem op de wireless versies van de zyxel bij telfort.

Verwijderd

Accesspoint gebruiken ipv de router vervangen?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

Chadi schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:03:
[...]

Zyxel op wireless kan het niet trekken. De CPU kan het niet trekken. Dan daalt de download gelijk heel erg. Is een algemeen bekend probleem op de wireless versies van de zyxel bij telfort.
de max download over wireless is hier inderdaad ook 1300 / 1500 kbs. Nou denk ik zelf dat het eerder aan mijn laptop ligt die gewoon niet meer doorvoer aankan. (kan eens testen als ik hem bedraad aansluit) Echter als wireless aanstaat haal ik op mijn vaste pc wel gewoon 2050 kbs. Ik lees ook veel verhalen dat als wireless aanstaat ook de vaste lijnen droppen. Hier dus geen last van.

Nou vraag ik me dan ook af of er inderdaad wireless verbindingen zijn die wel de volle 2050 kbs doorvoer halen. (in het normale segment dan)
Pagina: 1