Toon posts:

is dit een goede gamelaptop ofniet

Pagina: 1
Acties:
  • 749 views

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat laptops niet goed zijn om te gamen maar ik ben een half jaar van huis en zou hem graag mee willen nemen zou dit een (goede) gamelaptop zijn kwa videokaart en snelheid enzow?? ik wil graag spellen als cod4 en assasins creed gaan spellen zou dit lukken op deze computer (het is geen nederlands model maar ik heb een oom in usa vandaar deze kost maar 1400 euro ongeveer.

wat is trouwens beter GDDR2/GDDR3

ASUS G2SG-A1

Intel® Core™2 Duo Penryn T9300 2.5 GHz FSB: 800MHz, 6MB L2 Cache
Operation System Microsoft® Windows® Vista Ultimate 64
Chipset Mobile Intel® 965 PM Express Chipset + ICH8M
Santa Rosa Platform
Main Memory 4GB SDRAM DDR2 667 MHz (2GB+ 2GB)
Display 17.1 WUXGA (1920x1200) Glossy
2nd Display ASUS Direct Messenger for In-Game system information
Video Graphics & Memory nVidia GeForce 8700M GT w/512MB GDDR3 VRAM
DirectX 10 support
Hard Drive 2.5" 9.5mm HDD,
320 GB (5400rpm) S-ATA
Optical Drive 8x Super-Multi DVDRW Dual layer

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de CSL FAQ, specifiek Ik wil een nieuwe laptop, welke?. Gebruik verder de zoekfunctie en ga op zoek naar benchmarks. Dit is iets wat je zelf kan (en moet) doen :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:07
* Avalaxy leest 'laptop' en leest 'game'... Sowieso geen goede combo.

Het is opzich best een leuke laptop om games op te spelen, maar laptops zijn eigenlijk sowieso niet bedoeld om mee te gamen, ik lees zo vaak verhalen dat laptop CPU's gewoon 80 graden worden tijdens het gamen omdat er amper koeling is in zo'n laptop, met als gevolg dat hij uitvalt. Daarnaast betaal je voor laptop hardware zo'n 80% meer dan voor dezelfde hardware in desktop variant.

CoD4 en AC gaan iig wel prima. Maar zou je niet gewoon je PC meenemen?

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:59

geerttttt

Manisch positief

Als je voor een beetje meer mobiliteit wil gaan dan bij een pc, koop dan een barebone. Niet veel duurder, toch een stuk compacter...

Oost west, 127.0.0.1 best!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:02
Zoals je hier boven leest, een laptop is niet echt te vergelijken met een game pc. Maar je zal spellen wel redelijk kunnen draaien. MAAR als ik jou was zou ik er wel een hdd derin zetten van 7200rpm ipv 5400 dit schijnt wel wat te schelen.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:08

PcDealer

HP ftw \o/

leonpwner1 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:07:
* PcDealer leest 'laptop' en leest 'game'... Sowieso geen goede combo.
Er zijn speciale gaming laptops hoor. Bepaalde Toshiba's, bepaalde HP Pavilion, Alienware, bepaalde Dells Acers en Asussen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Avalaxy
PcDealer schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:12:
[...]

Er zijn speciale gaming laptops hoor. Bepaalde Toshiba's, bepaalde HP Pavilion, Alienware, bepaalde Dells Acers en Asussen.
Dus? Betekent dat meteen dat het een goede combi is? :P Je zult altijd concessies moeten doen met laptops, en dat kost je nog bakken met geld meer ook. Er zijn vast goede game laptops, maar dan betaal je daar wel dik voor, en dan kamp je nog steeds met hitteproblemen. Nog los van het feit dat upgraden of dingen vervangen niet zo gemakkelijk gaat...

Het draait natuurlijk allemaal om geld, als er een markt is voor gamelaptops dan komt die er. Er zijn altijd mensen die het willen kopen. Maar zelf blijf ik er bij dat laptops nou eenmaal niet gemaakt zijn om mee te gamen.

Geerttttt's optie, de barebone, lijkt mij veel beter eigenlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 18-04-2008 15:20 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:08

PcDealer

HP ftw \o/

Het is prima gamen met een laptop die de juiste specs heeft. Een pc is natuurlijk altijd beter en goedkoper, maar daar gaat de vraag van de ts niet over.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Je kunt beter een Desktop nemen, dan kun je nog later wat dingen vernieuwen. Maar als je naar de deze link toe gaat, heb je een hele goeie PC. Neem gerust de moeite om even e gaan kijken op de link.

www.qsystems.nl

De 2e van boven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 15:31 ]

• Avalaxy
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:30:
Je kunt beter een Desktop nemen, dan kun je nog later wat dingen vernieuwen. Maar als je naar de deze link toe gaat, heb je een hele goeie PC. Neem gerust de moeite om even e gaan kijken op de link.

www.qsystems.nl

De 2e van boven.
Wat wil je daarmee zeggen? Dat die systemen way overpriced zijn?
PcDealer schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:27:
[...]

Het is prima gamen met een laptop die de juiste specs heeft. Een pc is natuurlijk altijd beter en goedkoper, maar daar gaat de vraag van de ts niet over.
Dat klopt, maar ik geef mijn mening en draag alternatieven aan. Misschien wist de TS niet dat er ook barebones zijn, of heeft hij zijn keus nog niet 100% overwogen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Dit soort topics zijn hier niet de bedoeling.

Lees Wat is er nu anders in CSL? en met name dit stukje nog eens door:

Wat is er concreet veranderd?

Toegestaan:

• Discussiëren over de Best Buy Guides die [/norml]hier[norml] beschreven staan.
  • Discussiëren en ervaringen delen over bekende notebooks.

Niet toegestaan:

• Domweg een topic openen met de vraag of een bepaald systeem en/of notebook goed is.
  • Systeemvraag-topics openen m.b.t. systemen die behandeld worden in de Best Buy Guides
  • 'PC-Probleemtopics' openen, hiervoor zijn de andere subfora. Bepaalde notebook-problemen kunnen wel thuis in CSL.

Voor meer details omtrent dit onderwerp zie het CSL Beleid en de CSL FAQ.

Verder is kunnen gamen een kwestie van een snelle processor, genoeg geheugen en een goede videokaart hebben. Van de dingen die de laptop bevat kun je gewoon even wat reviews opzoeken en daarop je conclusie baseren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.