Van een Chinese webshop wil ik een groot aantal (zo'n 20 stuks) bestuurbare helicoptertjes vandaan halen. Nu heb ik al vaker besteld bij dealextreme, en al die keren (6 maal) heb ik zonder douane-problemen apparatuur kunnen importeren (waarvan 2 verzendingen met een behoorlijk bedrag).
Gezien verzending gratis is, heb ik voor mijzelf de keuze om een heleboel kleine pakketjes te laten versturen, of één grote.
Kleine pakketjes
+ Kleine pakketjes worden op één grote hoop gegooid, en alleen met een steekproef ben je de lul (pakkans klein).
+ Bestel ik alles compleet apart dan is importeren zonder heffing legaal: tot 22 euro mag je gewoon importeren.
- Veel pakketjes = grotere pakkans
- Administratief veel werk
Groot pakket
+ Overzichtelijk, administratief makkelijk
+ Kleinere pakkans door 1 pakket
- Grotere pakkans door 1 groot pakket met een grote waarde
We praten dus in totaal over zo'n 20 doosjes van 15x20x25 cm met een totaalwaarde van zo'n $800,- (€550,-). Dealextreme schrijft altijd een lagere waarde op de verpakking. Ik zat te denken aan zo'n 4 doosjes per bestelling. Op die manier is het bedrag per verzending niet enorm, is het geen verzending van een half pallet, is de pakkans verspreid en is het administratief nog te doen.
Wat zouden jullie doen?
Gezien verzending gratis is, heb ik voor mijzelf de keuze om een heleboel kleine pakketjes te laten versturen, of één grote.
Kleine pakketjes
+ Kleine pakketjes worden op één grote hoop gegooid, en alleen met een steekproef ben je de lul (pakkans klein).
+ Bestel ik alles compleet apart dan is importeren zonder heffing legaal: tot 22 euro mag je gewoon importeren.
- Veel pakketjes = grotere pakkans
- Administratief veel werk
Groot pakket
+ Overzichtelijk, administratief makkelijk
+ Kleinere pakkans door 1 pakket
- Grotere pakkans door 1 groot pakket met een grote waarde
We praten dus in totaal over zo'n 20 doosjes van 15x20x25 cm met een totaalwaarde van zo'n $800,- (€550,-). Dealextreme schrijft altijd een lagere waarde op de verpakking. Ik zat te denken aan zo'n 4 doosjes per bestelling. Op die manier is het bedrag per verzending niet enorm, is het geen verzending van een half pallet, is de pakkans verspreid en is het administratief nog te doen.
Wat zouden jullie doen?