Grote verzending airmail China

Pagina: 1
Acties:
  • 835 views

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Van een Chinese webshop wil ik een groot aantal (zo'n 20 stuks) bestuurbare helicoptertjes vandaan halen. Nu heb ik al vaker besteld bij dealextreme, en al die keren (6 maal) heb ik zonder douane-problemen apparatuur kunnen importeren (waarvan 2 verzendingen met een behoorlijk bedrag).

Gezien verzending gratis is, heb ik voor mijzelf de keuze om een heleboel kleine pakketjes te laten versturen, of één grote.

Kleine pakketjes
+ Kleine pakketjes worden op één grote hoop gegooid, en alleen met een steekproef ben je de lul (pakkans klein).
+ Bestel ik alles compleet apart dan is importeren zonder heffing legaal: tot 22 euro mag je gewoon importeren.
- Veel pakketjes = grotere pakkans
- Administratief veel werk

Groot pakket
+ Overzichtelijk, administratief makkelijk
+ Kleinere pakkans door 1 pakket
- Grotere pakkans door 1 groot pakket met een grote waarde

We praten dus in totaal over zo'n 20 doosjes van 15x20x25 cm met een totaalwaarde van zo'n $800,- (€550,-). Dealextreme schrijft altijd een lagere waarde op de verpakking. Ik zat te denken aan zo'n 4 doosjes per bestelling. Op die manier is het bedrag per verzending niet enorm, is het geen verzending van een half pallet, is de pakkans verspreid en is het administratief nog te doen.

Wat zouden jullie doen?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:03

Koppensneller

winterrrrrr

Neok_ schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:55:
Kleine pakketjes
+ Kleine pakketjes worden op één grote hoop gegooid, en alleen met een steekproef ben je de lul (pakkans klein).
+ Bestel ik alles compleet apart dan is importeren zonder heffing legaal: tot 22 euro mag je gewoon importeren.
- Veel pakketjes = grotere pakkans
- Administratief veel werk

Groot pakket
+ Overzichtelijk, administratief makkelijk
+ Kleinere pakkans door 1 pakket
- Grotere pakkans door 1 groot pakket met een grote waarde
Als het importeren van een klein pakketje legaal is, waarom is het dan een probleem dat de pakkans groter is?

• Neok_
  • Niet online
KoppenSneller schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:00:
[...]

Als het importeren van een klein pakketje legaal is, waarom is het dan een probleem dat de pakkans groter is?
Sorry niet helemaal duidelijk uitgelegd: het is echt teveel werk om 20 pakketjes apart te bestellen. Als ik dan twee artikelen per keer doe, zijn het 'maar' 10 bestellingen wat nog wel te doen is. Echter zit de waarde dan wel over de 22 euro, en moet je dus BTW dokken voor het invoeren als je gepakt wordt.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:50

paQ

ik geloof nooit dat je een pallet/erg grote doos van die dingen zo even door de douane rost

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je het in kleine pakketjes doet moet je denk ik wel 1 of 2 weken tussen elke bestelling doen. Als je alles op dezelfde dag doet (of week, weet niet hoe vaak dealextreme verstuurt) komen ze alsnog uit hetzelfde vliegtuig de douane binnen, en dan zul je net een oplettende douanier hebben die ziet dat een aantal afzonderlijke pakketjes toch voor dezelfde geadresseerde bestemd zijn ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Palomar op 18-04-2008 15:50 ]

• Neok_
  • Niet online
Palomar schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:49:
Als je het in kleine pakketjes doet moet je denk ik wel 1 of 2 weken tussen elke bestelling doen. Als je alles op dezelfde dag doet (of week, weet niet hoe vaak dealextreme verstuurt) komen ze alsnog uit hetzelfde vliegtuig de douane binnen, en dan zul je net een oplettende douanier hebben die ziet dat een aantal afzonderlijke pakketjes toch voor dezelfde geadresseerde bestemd zijn ;)
Dat zou niet uit mogen maken:
In bepaalde gevallen is het mogelijk om in aanmerking te komen voor een vrijstelling van omzetbelasting (BTW) en rechten bij invoer. Zo hoeft u geen omzetbelasting en rechten bij invoer te betalen als de waarde van de zending, exclusief verzekerings- en vervoerskosten, niet meer is dan € 22.
Tenzij ze niet altijd 1 pakket = 1 zending rekenen.

Verwijderd

Volgens mij dient de vervoerder in china de facturen aan te geven bij de douane en bij de eventuele vervolg vervoerder. Die vervoerder zal jou later ook een factuur sturen met invoerrechten. Als je geen invoer wilt betalen moet je vragen of ze een proforma factuur maken zonder commerciele waarde.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat er af en toe ergens iemand een opmerking laat vallen dat ie geluk heeft gehad bij een import uit Verweggistan en door 'service' van de shop, of handige trucjes importheffingen en/of belasting heeft kunnen ontduiken is tot daar aan toe. Maar om er een heel topic aan te wijden gaat een beetje te ver.

Dit topic gaat dan ook dicht.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.