Toon posts:

MacBook Pro: Toetsenbord vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn MBP nu bijna een jaar, maar ik kon maar niet wennen aan die rechtopstaande Enter toets. Omdat ik toch het geheugen ging uitbreiden, heb ik besloten om maar meteen het toetsenbord te vervangen. Doel van het topic is om te laten zien dat het eenvoudig te realiseren is.

Benodigdheden: zeer kleine kruiskop schroevendraaier (een gewone, geen phillips) en een Torx 6 schroevendraaier. Beiden gehaald bij de Gamma.

Hier het toetsenbord gekocht voor $ 60 + $ 20 verzendkosten via USPS. Levering twee weken, ik heb geen naheffing gehad voor invoerrechten en BTW.

Hier staat een redelijke stap voor stap handleiding hoe je het toetsenbord vervangt.

Ik ben er ongeveer een uur mee bezig geweest. Ik ben geen monteur, maar ook niet bang om iets uit elkaar te halen. Het viel uiteindelijk allemaal erg mee. Het lastigste bleek om het aansluitlint van het toetsenbord weer terug in de connector te krijgen. Dat is gelukt door er een stukje plakband op te plakken om op die manier voldoende kracht te kunnen uitoefenen om hem erin te krijgen. Grootste probleem was het terugvinden van de accu. Om plaats te maken op het bureau m'n pc toetsenbord verschoven - over de accu....

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img212.imageshack.us/img212/7534/afbeelding001zw7.jpg

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:37
Nette klus. Ik vond het bij het openmaken van mijn MBP voornamelijk lastig om de topcase weer goed in te laten 'klikken' in de onder behuizing. Met name boven de dvd-drive was het zeer lastig om de topcase weer netjes te laten aansluiten. Op internet vond ik uiteindelijk een tip om een schroevendraaier heel ondiep in de drive te steken en de behuizing daarmee omhoog te drukken. Lijkt belachelijk, maar was het enige dat werkte (en alles werkt als vanouds)

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-02 15:59

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Wel tof, mag ik je apple command toetsje overnemen? :D Heb de nieuwste, en daar staat geen appeltje meer op hehe :P

If it aint fixed, it's broken.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, ik hou mijn oude toetsenbord nog maar even intact voor het geval dat ik terug moet switchen ivm garantie.

Wat een verbetering dit toetsenbord. Geen "/" teken meer als je Enter bedoelde en ook de shift-toets aan de linkerkant is lekker groot. Echt een aan te raden verbetering.

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-02 15:59

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:31:
Hehe, ik hou mijn oude toetsenbord nog maar even intact voor het geval dat ik terug moet switchen ivm garantie.

Wat een verbetering dit toetsenbord. Geen "/" teken meer als je Enter bedoelde en ook de shift-toets aan de linkerkant is lekker groot. Echt een aan te raden verbetering.
Jamaar je apple logootje toetsjes zijn toch dezelfde O-)

If it aint fixed, it's broken.

Verwijderd

Weet iemand waar ik het door jou verplaatste tobo kan vinden? Ik kom op internet alleen maar het Us tobo tegen met de liggende enter en lange shift.
Ik zou graag de andere willen hebben ter vervanging van mijn kapotte oude, dus als iemand een linkje heeft dan ben ik diegene dankbaar.

/Tjomme

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

DeluxZ

Livin' the good life

Arthur schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:50:
Nette klus. Ik vond het bij het openmaken van mijn MBP voornamelijk lastig om de topcase weer goed in te laten 'klikken' in de onder behuizing. Met name boven de dvd-drive was het zeer lastig om de topcase weer netjes te laten aansluiten. Op internet vond ik uiteindelijk een tip om een schroevendraaier heel ondiep in de drive te steken en de behuizing daarmee omhoog te drukken. Lijkt belachelijk, maar was het enige dat werkte (en alles werkt als vanouds)
Ik heb dit ook dat mijn topcase niet lekker aansluit bij de superdrive. Heb je die link toevallig nog? Was gebeurd toen ik mijn hardeschijf ging vervangen.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 20:11
Ik heb laatst een MBP unibody gekocht op marktplaats die helaas een rechtopstaande entertoets heeft ;( . Om die te vervangen moet je ook het aluminium van de unibody dus vervangen. Ik troost mezelf maar het het feit dat ik 200 euro goedkoper uit was dan in de winkel.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-02 16:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Jeebus schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:11:
Ik heb laatst een MBP unibody gekocht op marktplaats die helaas een rechtopstaande entertoets heeft ;( . Om die te vervangen moet je ook het aluminium van de unibody dus vervangen. Ik troost mezelf maar het het feit dat ik 200 euro goedkoper uit was dan in de winkel.
Gebruik het een paar weken en dan ben je gewend. Mijn eerste iBook was ook mijn eerste kennismaking met de nederlandse indeling van Apple. Ik heb 1 dag geklaagd, 2 dagen gewend, en nu weet ik niet beter, maar kan ik nog steeds moeiteloos omschakelen naar US layout.

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:09:
Weet iemand waar ik het door jou verplaatste tobo kan vinden? Ik kom op internet alleen maar het Us tobo tegen met de liggende enter en lange shift.
Ik zou graag de andere willen hebben ter vervanging van mijn kapotte oude, dus als iemand een linkje heeft dan ben ik diegene dankbaar.

/Tjomme
Geen idee - ik kan ook alleen maar de US versie vinden. Die van mij gaat niet, want ik heb het originele toetsenbord weer teruggeplaatst (problemen met backlight)
Pagina: 1