Toon posts:

DVD RW wordt als DVD rom gezien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik brand al tijden met mijn Philips dvdr885p DVD-RW's met behulp van Nero 7. Dit zonder noemenswaardige problemen. Maar sinds deze week wil het branden van DVD's niet meer,omdat er volgens Nero een verkeerd type schijf wordt aangeboden; namelijk een DVD-ROM. Maar het is toch echt een DVD+RW. Nou heb ik al gezocht op google en op tweakers, en de volgende dingen geprobeerd:

Firmware update DVDbrander
Andere brandprogramma's geprobeerd zoals fireburner en ImgBurn
Book type veranderen in Nero (maar ik kon alleen kiezen uit Automatisch,DVD Rom, fysiek en huidig)
Book type veranderen in DVD decrypter ( maar dat werd niet geaccepteerd)
Formatteren met DVD decrypter
Andere schijven (maar al m'n DVD RW's geven hetzelfde resultaat)

Ik heb nog geen nieuwe schijfjes gekocht, maar het lijkt me stug dat al m'n schijfjes in 1 keer stuk gaan. Op m'n andere PC willen ze ook wel gebrand worden.

Mijn OS is XPsp2

Wat kan ik nog meer doen?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Drive verwijderen uit app. beheer en rebooten, drive in een andere PC proberen, dan heb je alles wel geprobeerd. Lijkt mij trouwens defect...

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, verwijderen uit apparaatbeheer en opnieuw booten had ik ook al gedaan idd.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Alcohol, daemon tools, nero en andere programma's die met branden te maken hebben, deze dus verwijderen.
Dan ide kontroller verwijderen en branders.
Booten,
Dan nero installeren,
dan testen.

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 07:06:
Alcohol, daemon tools, nero en andere programma's die met branden te maken hebben, deze dus verwijderen.
Dan ide kontroller verwijderen en branders.
Booten,
Dan nero installeren,
dan testen.
Ja, dat was de oplossing! Bedankt! Maar wat zou de oorzaak kunnen zijn geweest?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 14:44

Sjaak_Afhaak

Bleh!

hmm, ik heb precies hetzelfde probleem als de TS. Binnenkort maar eens proberen.

Hier staat tekst

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:50
Heeft misschien iets te maken met de upper en lower filters in het register. Je zou eens kunne proberen alle filters te verwijderen uit het register. Zoek maar eens met Google :)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met een Nec ND-4571A gehad. Dankzij de aanwijzingen heirboevn opgelost.

1 Brandsoftware verwijderen
2 Brander verwijderen
3 Reboot
4 Nero installeren

En het werkt weer..........

Dank
Pagina: 1