Freecom Network drive niet te mounten op 2de pc

Pagina: 1
Acties:

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08-2025

TheKeeper

In 2 words: NO!

Topicstarter
Vandaag na een week ergernis met blauwe schermen mijn WD MyBook WE omgeruild voor een Freecom Networkdrive 500Gb.

Installatie volgens boekje op pc 1, wat totaal geen problemen opleverde: alles werkt naar behoren :*)

Daarna pc 2 opgestart, software geïnstalleerd en de instellingen zijn gewoon te benaderen. Daarna geprobeerd de schijf te mounten, zodat ik er als netwerkschijf erbij kan via "add&remove mappes shared". Op de 2de pc lukt het niet om in te loggen. Iedere keer duurt het een lange tijd voordat ik eindelijk mijn gebruikersnaam/wachtwoord kan invullen en dan krijg ik de melding "can't connect to server \\FND"

Beide pc's draaien op Win Xp SP2 en voldoen aan de minimale systeemeisen.
De schijf hangt aan een Sitecom router (die fijne Casema-router), maar aangezien pc1 het wel doet, zou dit geen probleem moeten zijn voor pc 2.

Iemand enig idee hoe ik het werkend moet krijgen?

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08-2025

TheKeeper

In 2 words: NO!

Topicstarter
Probleem blijkt na bellen met de helpdesk te liggen aan de firewall. Hoewel deze op beide pc's gelijk zijn, weet de ene firewall de boel tegen te houden terwijl de andere gewoon werkt. Bij uitschakelen van ZoneAlarm werkt de mapping plotseling wel op pc 2. Nu heb ik het echter nog niet voor elkaar gekregen om beide pc's tegelijk met de HDD in contact te krijgen. To be continued..

Edit: Heb het voor elkaar gekregen om beide pc's tegelijk de HDD te laten zien. Hierbij moet ik echter wel de firewall (ZoneAlarm Free) van pc 2 uitzetten, terwijl dit niet wenselijk is en ook niet nodig lijkt mij, want bij pc 1 werkt het met ZoneAlarm

[ Voor 25% gewijzigd door TheKeeper op 18-04-2008 15:45 ]