Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:14
Dag mede tweakers

Ik probeer de volgende camera "JVC GR-DX25E" via I-link of FireWire te verbinden. De stappen die ik daarvoor onderneem zijn de volgende:
- Steek de kabel aan beide zijden in
- Zet de camera in AV stand en druk op play (beeld speelt nu op de camera)
(zonder SP1 lukt het trouwens ook niet)
(I-link wordt herkend bij Device manager)

Op de PC geeft hij geen 'ping' als teken van herkenning dat hij een apparaat effectief detecteert en ik kan dus ook geen verbinding leggen met de camera binnen Premiere CS3 en/of andere video bewerkings programma's. Ik heb ook nog een andere PC staan met XP op en daar wilt die zelfde kabel via I-link of FireWire wel werken. De ene is een Athlon XP 3000+ en de nieuwe is een Q6600, je kan je inbeelden waarom ik die camera op de andere PC wil aansluiten. Heeft iemand dit soort camera al ooit via I-link kunnen aansluiten en zo ja, hoe precies? Op de camera zit ook nog een USB aansluiting maar de kwaliteit van het beeld is daarbij zo slecht dat ik die absoluut niet wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Laatst online: 12:14
Niemand hetzelfde probleem en/of suggestie om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Laatst online: 11:31
even googlen of er vista drivers beschikbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Weinig mensen met deze combinatie waarschijnlijk. Voor zover ik weet hoef je overigens niet af te spelen (sterker nog: als het goed is kun je de camera bedienen vanuit de software), alleen aanzetten (op mijn GR-DX317 is dat in de afspeelstand, maar zonder op Play te drukken). Mogelijk is je iLink/Firewire poort niet goed aangesloten (eerste optie die ik zou checken, zeker als het om een front-panel aansluiting gaat) of kapot.

[ Voor 12% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 21-04-2008 14:48 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."